Hoist Technology lancerer hotellås

Den 1. marts 2012 udvider hotelleverandøren Hoist Technology deres sortiment med RFID-dørlås. Der er en stor efterspørgsel på dørlåse på markedet og vil blive markedsført i Norden, Baltikum, Rusland og Polen.

RFID-teknikken (Radio Frequency Identification) er trådløs, og derfor behøver gæsten kun at holde nøglekortet op foran låsen for at låse op. Nøglekortet kodes med nye oplysninger, hver gang en gæst checker ind, hvilket betyder, at nøglekortet kun fungerer til værelset under gæstens besøg.

– Vi kommer til at give eksisterende låseleverandører en udfordring p.g.a låsens enkelthed, design og pris, samt at vi kan tilbyde låsen via en finansieringsløsning. Vores kontor i Shanghai arbejder løbende med at udvikle låse, og vi ser store tekniske muligheder for fremtiden, fx integration med Smartphones, fortæller Annika Rydström, Sales & Product Manager for Comfort Design, Hoist Technology AB.

Låsesystemet kan integreres med de større bookingsystemer, hvilket forenkler håndteringen af nøglekortet ved ind- og udcheck­ing.

– I og med at vi sælger bookingsystemet, efterspørger vores kunder ofte kombinationsløsninger med RFID-lås. For at imødekomme vores kunders ønsker og tilbyde øget service udvider vi derfor vores sortiment, fortæller Annika Rydström.

Yderligere oplysninger fås ved at kontakte:
Annika Rydström, Sales- & Product Manager for Comfort Design
Tlf. +46 8-555 164 00

Om Hoist Technology
Hoist Technology samarbejder med hoteller og hotelkæder på det nordeuropæiske marked. Virksomhedens forretningsområder omfatter hotelinteriør og tekniske systemløsninger for øget lønsomhed på hoteller, spa- og konfererencefaciliteter. Selskabet blev dannet i 1994 og er i dag etableret i Sverige (HK) med helejet datterselskab i Norge, Danmark, Storbritannien, Rusland, Polen, Finland og Baltikum samt har et indkøbskontor i Kina. Hoist er repræsenteret via forhandlere i Asien og Afrika. Hoist omsætter for ca. SEK 500 mill. om året og har ca. 180 ansatte. Læs mere på www.hoistgroup.com

Tags: