HTC ONE LANCERES NU I MINI FORMAT

De revolutionerende features HTC BlinkFeed™, HTC Zoe™ og HTC BoomSound™ vil også være at finde på HTC’s nyeste skud på stammen, HTC One mini.

KØBENHAVN, 18. juli 2013. HTC, en global leder indenfor mobil innovation og design, annoncerer i dag HTC One mini – en mindre version af den prisvindende HTC One, som allerede er blevet solgt i mere end 180 lande, og har med stor succes gjort sin entré på det danske marked.

HTC One’s anmelderroste design er blevet skaleret ned i en mindre version, og dette nye medlem af One-serien kombinerer HTC BlinkFeed™, HTC Zoe™ og HTC BoomSound™ med en 4,3” skærm og en kraftfuld dual-core 1,4 GHz processor. HTC One mini lanceres med den seneste tilgængelige version af Android og HTC Sense® 5, og tilbyder dermed den perfekte kombination af enestående design såvel som fantastisk ydeevne.

HTC One mini er ideel til de forbrugere, som vil have det nyeste indenfor mobilteknologi, men i et format, der passer let ned i lommen. HTC’s nye smartphone bygger videre på HTC One’s succes og bidrager dermed til HTC’s fortsatte status som innovator indenfor sit felt. Med HTC One’s verdensomspændende succes, har HTC formået at øge deres globale brand awareness iblandt unge forbrugere til et imponerende niveau på 87%[1]. Antallet af forbrugere, som forventer at eje en HTC indenfor det næste halve år er ligeledes fordoblet[2], som et resultat af at HTC One bliver anbefalet af 94% af dens ejere[3].

”Vi er utrolig stolte af at stå bag en af markedets allermest anmelderroste smartphones nogensinde og med tilføjelsen af HTC One mini, tilbyder vi forbrugerne den bedste smartphone-serie i verden”, udtaler Peter Frølund, Managing Director for HTC Nordic. ”HTC One mini står for alt, som gør HTC One til en succes – bare på en mindre, men mindst ligeså iøjnefaldende, måde”.

En smartphone du bare må eje
HTC One mini introduceres med en 4.3” HD 720p skærm. Desuden kan HTC One mini prale af en ppi på 341, som gør den til den bedste i sin klasse af smartphones, da billeder og videoer fremstår levende og knivskarpe. HTC One mini fås i to forskellige farver, en lækker sølv og en smuk sort, og dens slanke design i unibody aluminium samt de afrundede kanter, får den til at ligge perfekt i hånden.

HTC BoomSound
Med fronthøjtalere i stereo og dedikerede forstærkere, revolutionerede HTC One lydoplevelsen på smartphones, og HTC One mini giver dig den samme suveræne lydoplevelse. Dette vil gøre det endnu sjovere for dig og dine venner at bruge HTC One mini, uanset om i lytter til musik, ser videoer eller spiller spil. Integrationen af lydprofilen Beats Audio™ sikrer suveræn lyd, og takket være HTC Sense Voice™ sikres en høj samtalekvalitet, ved at lydstyrken for opkald øges og baggrundsstøj reduceres.

HTC BlinkFeed
Som HTC One, tilbyder den nye HTC One mini også HTC BlinkFeed™, en unik oplevelse, som gør startskærmen til én live stream af relevant personlig information, såsom opdateringer af sociale medier, underholdning og nyheder
samt fotos. Derfor behøver man ikke længere at skifte rundt mellem adskillige apps og websites for at holde sig orienteret, da alt er samlet på ét sted.

HTC Ultrapixels kamera med HTC Zoe
Det revolutionerende HTC Ultrapixels kamera med HTC Zoeredefinerer, hvordan man fanger, genoplever og deler de mest værdifulde øjeblikke. HTC Zoe™ giver mulighed for at tage højtopløselige fotos, som vækkes til live i 3-sekunders klip, og tilbyder en række unikke redigeringsværktøjer direkte på HTC One mini. Alle fotos lagres automatisk i 30-sekunders videoklip, og med et enkelt klik kan du genopleve dine fotos og videoer tilsat musik, effekter og temaer. HTC One Mini lanceres med hele 12 temaer, så det bliver endnu sjovere at dele dine highlights med vennerne.

For at gøre denne innovative kameraoplevelse mulig, har HTC udviklet et kamera, med f/2.0 blændeåbning og en banebrydende sensor med Ultrapixels, som slipper 300% mere lys igennem end traditionelle smartphonekameraer. Denne nye tilgang giver forbløffende fotos ved lav belysning. Herudover kan man altid tage det perfekte gruppebillede med HTC One minis 88° ultra-vidvinkel frontkamera med 1080p.

Tilgængelighed
HTC One mini vil være tilgængelig i Danmark inden udgangen af Q3 2013. For mere information om HTC One mini, besøg
www.htc.com

Billeder kan downloades her: www.htcmedia.net
Brugernavn: htc
Password: htcmedianet

[1] Source Hall & Partners Global Brand Tracker, July 2013
[2] Source Hall & Partners Global Brand Tracker, July 2013
[3] Source GFK Recent Purchaser Product Tracker, June 2013

HTC Corp. (HTC) blev grundlagt i 1997 og har siden udviklet mange prisvindende mobile enheder og innovative teknologier. Alt, hvad vi foretager os, tager udgangspunkt i rigtige mennesker, og HTC skubber gerne til de designmæssige og teknologiske grænser for at kunne give vores kunder i hele verden innovative og personlige oplevelser. HTC produkter omfatter smartphones og tablet-pc'er med HTC Sense™, der er en flerlags grafisk brugergrænseflade, der giver en fremragende brugeroplevelse. HTC er noteret på Taiwan Stock Exchange (TWSE: 2498). Yderligere oplysninger findes på www.htc.com.