HTC støtter Windows phone 8

Med baggrund i et partnerskab igennem mere end 10 år annonceres nu ny platform

Taipei, Taiwan — 20. juni 2012 HTC, en global leder inden for mobil design og innovation har i dag bekræftet sin fortsatte støtte til Microsoft ved at bakke op om Windows Phone 8 platform. På basis af de to virksomheders lange partnerskab, inden for mobile enheder, der går tilbage til 2000 og omfatter mere end 40 mio. solgte telefoner, vil HTC markedsføre Windows Phone 8 smartphones senere på året.

“HTC er mere engageret i Windows Phone end nogensinde før, og vi glæder os til at kunne tilbyde kunderne nye Windows Phone 8 smartphones senere i år,” sagde Peter Frølund, nordisk direktør HTC. “Med introduktionen af Windows Phone i 2010 startede Microsoft et nyt og stærkt mobilt økosystem med en brugeroplevelse, som både var unik og brugervenlig.”

“Interessen for Windows Phone er vokset støt siden lanceringen i 2010, og der er nu 100.000 apps på markedet”, sagde Terry Myerson, Corporate Vice President for Windows Phone hos Microsoft. “HTC er en af vores nærmeste partnere, og vi har et fælles mål i drive innovation med mennesket i centrum. Vi ser frem til at se hvordan HTC inkorporerer Windows Phone 8 i sin produktportefølje”.

Email: htcpr@htcnordic.com                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Mobil: 45 53 57 44 56

Siden sin grundlæggelse i 1997 har HTC Corporation (HTC) skabt mange prisvindende mobile enheder og banebrydende nyskabelser. Alt, hvad vi foretager os, tager udgangspunkt i rigtige mennesker, og HTC skubber gerne til de designmæssige og teknologiske grænser for at kunne give vores kunder i hele verden innovative og personlige oplevelser. HTC's produktsortiment består af smartphones og tablets med HTC Sense™, et grafisk brugerinterface med flere lag, som forbedrer brugeroplevelsen betydeligt. HTC er børsnoteret på børsen i Taiwan (TWSE: 2498). Yderligere oplysninger fås på HTC's hjemmeside www.htc.com.