Ny Børneforsikring dækker både ulykker og sygdom

De fleste forældre tror, at deres børn er fuldt sikret med familiens ulykkesforsikring. Men den dækker almindeligvis kun ved ulykker – den dækker ikke, hvis barnet bliver invalideret af en sygdom! Det må gøres bedre, mener If og ’danmark’. Sammen tilbyder de derfor nu børnefamilier mere tryghed med en ny Børneforsikring, der dækker både i tilfælde af ulykke og sygdom. Forsikringen dækker også varige skader efter sygdom - fx kræft, diabetes og hjernehindebetændelse. Både sygdom og ulykker kan give varige skader, og det skal være dækket ”Børneforsikringen er en forsikring, der dækker langt bredere og i mange flere situationer end den almindelige Ulykkesforsikring gør, forklarer Carsten Müller fra If, og nævner et eksempel: ”Hvis Søren falder på sin cykel og får en hjernerystelse, som fører til en hjerneskade vil Ulykkesforsikringen give erstatning, men hvis han havde fået hjerneskade som følge af en hjernehindebetændelse, ville han ikke få erstatning fra Ulykkesforsikringen. Det får han til gengæld fra Børneforsikringen!”, siger Carsten Müller. Mere tryghed til børnefamilier takket være samarbejdet mellem If og ’danmark’ Samarbejdet baserer sig på Ifs erfaringer med Børneforsikringer, og ”danmark”s stærke position, som sygeforsikring for 2,1 mio. danskere. Begge virksomheder er velkonsoliderede og har et stærkt økonomisk fundament for at tænke nyt og udvikle forbrugerorienterede løsninger.