Borr Drilling implementerer IFS Applications på rekordtid

Den branchespecifikke løsning fra IFS blev implementeret onshore og på syv boreplatforme på blot seks måneder.

IFS har indgået en aftale med det internationale boreselskab Borr Drilling, som har valgt IFS Applications for at styrke den operationelle drift og optimere it-landskabet. Løsningen er allerede implementeret i store dele af selskabet, og i løbet af januar 2019 vil IFS Applications være live på 10 boreplatforme og anvendes af 1.000 brugere.

Borr Drilling er et internationalt boreselskab med en flåde på 36 boreplatforme, hvoraf ni er under etablering. For at blive verdens førende leverandør af boreplatforme og relaterede services og samtidig styrke den interne effektivitet på tværs af den internationale organisation har Borr Drilling valgt at erstatte sine forretningssystemer med en samlet løsning fra IFS.

Hurtig implementering var en hovedprioritet, og derfor valgte Borr Drilling IFS Applications med branchespecifik funktionalitet målrettet boreselskaber. Løsningen fra IFS understøtter kritiske forretningsprocesser, herunder Enterprise Asset Management (EAM), onshore-offshore datareplikering, Supply Chain Management, økonomi og dokumenthåndtering.

Når man borer efter olie og gas, er det afgørende at have detaljeret realtids-indsigt i boreplatformens tilstand. For boreplatformsoperatører er vedligehold også et højt prioriteret indsatsområde, da det kan bidrage til omkostningsbesparelser og smidigere drift. IFS Applications sikrer, at alle kritiske komponenter overvåges løbende og gør det muligt at forudse systemsvigt og nedsat ydelse, før eventuelle hændelser indtræffer. Med den integrerede løsning fra IFS kan Borr Drilling styre forretningskritisk vedligehold, certifikater, distribution og økonomi hurtigere og mere effektivt.

-Vi er dedikerede til at hjælpe Borr Drilling med at nå målet om at blive verdens førende offshore boreselskab. Successen på dette projekt skyldes indsatsen fra et team af eksperter med lang erfaring i at levere løsninger til nogle af verdens førende olie- og gasselskaber. Vores erfaring og effektive implementeringsmetode er årsagen til, at Borr Drilling valgte os og kunne være sikre på, at vi kunne opfylde deres krav. Vi ser frem til at fortsætte vores arbejde for Borr Drilling, siger Head of IFS Scandinavia, Elni Kullmer.

IFS har i mere end 20 år arbejdet med førende olieserviceselskaber, herunder Maersk Drilling, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Aro Drillling, BW Offshore, Borr Drilling, Floatel International, Transocean, Maersk Supply Service, PGS, Mermaid Marine og Yinson Berhad.

Læs mere om, hvordan IFS understøtter virksomheder inden for olie- og gasindustrien her: https://www.ifsworld.com/corp/industries/oilfield-service-software/

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

Om Borr Drilling

Borr Drilling er et internationalt boreselskab, som ejer og driver jack-up boreplatforme i moderne højt specificerede designs. Virksomheden everer boreservices til olie- og gasopdagelse og produktionsindustri verden over i dybder på op mode 400 fod. Med lave omkostninger og en stærk, erfaren organisationskultur og en unik kapitalstruktur er Borr Drilling bygget til at skabe forandringer. Der er flere oplysninger på www.borrdrilling.com.

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 10,000 kunder rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/