Carlsberg vælger field service management-løsning fra IFS for at øge kvaliteten af deres service

IFS Field Service Management i skyen skal styrke Carlsbergs field service-teknikere over hele Europa

London, den 13. juli, 2020 – IFS, den globale leverandør af forretningssoftware meddeler, at Carlsberg, et af verdens største bryggerier, har valgt at implementere IFS Field Service Management™ (FSM) i deres europæiske organisation, som i første fase omfatter lokationer i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen og Schweiz.

Carlsberg havde behov for en central FSM-løsning baseret på en åben platform og med avanceret funktionalitet til bl.a. Internet of Things (IoT) til at dække alle forretningsprocesser. Dette for at sikre en kontinuerlig vækst af deres serviceforretning, som håndterer installation, reparation og vedligehold hos kunder i servicebranchen.

Efter en grundig evalueringsproces valgte Carlsberg at gå videre med IFS FSM som managed cloud-service til at støtte deres field service-aktiviteter og reparationsværksteder. I første fase vil løsningen blive udrullet hos field service-teknikere og kontormedarbejdere i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen og Schweiz.

“Operationel effektivitet og transparens er utroligt vigtigt for os nu hvor vi vækster i vores service-forretning og udvikler vores services,” siger Per Ahlmann Andersen, Global Business Solutions Senior Director i Carlsberg. “IFS præsenterede en robust field service-løsning, der giver os fuld kontrol over vores aktiver, hvad enten de står hos en kunde eller er på et af vores værksteder eller lagre. Et andet vigtigt kriterie for os var muligheden for at skalere op og ned samt fleksibilitet efterhånden som vores behov udvikler sig og omfatter nye markeder samt løsningens evne til at understøtte ny teknologi såsom IoT. IFS viste sig som en pålidelig teknologipartner, uanset i hvilken retning vores forretning udvikler sig.”

Elni Kullmer, Managing Director i IFS Nordics, tilføjer, “Vi er meget stolte over at byde Carlsberg velkommen til IFS. Vi ser, at et stigende antal produktorienterede virksomheder får fokus på service som en måde at realisere nye indtægtsmuligheder. Det er vigtigt ikke at undervurdere vigtigheden af en robust software-platform til at eksekvere og følge op på disse initiativer. Med IFS FSM har Carlsberg valgt en førende platform, som er designet til at udvikle sig sammen med forretningen. Vi ser frem til et langt og gensidigt fordelagtigt samarbejde. Dette er en fantastiske mulighed for begge virksomheder.”

IFS Field Service Management skal implementeres i IFS Managed Cloud af ProV, global IT service-leverandør og sølvpartner til IFS .

Læs mere om hvordan IFS hjælper servicevirksomheder på www.ifs.com/dk/industries/service/.

Petra Hagman, Marketing Manager, FSM & Service, IFS Nordics. Phone: +46 13-460 3600, press@ifs.com

About Carlsberg

Carlsberg is one of the world's leading brewery groups. We are a global brewer, powered by strong local brands. We have more than 140 brands in our beer portfolio, which spans core beer brands, craft & speciality and alcohol-free brews. Our core beer includes the international brands Carlsberg and Tuborg and strong local power brands, such as Ringnes in Norway, Lvivske in Ukraine and Wusu in China. Our largest craft & speciality brands are the sophisticated French 1664 Blanc and the Belgium abbey beer Grimbergen. The Russian Baltika 0 is our largest alcohol-free brew. www.carlsberg.com

About IFS

IFS develops and delivers enterprise software for customers around the world who manufacture and distribute goods, build and maintain assets, and manage service-focused operations. The industry expertise of our people and solutions, together with a commitment to delivering value to every one of our customers, has made IFS a recognized leader and the most recommended supplier in our sector. Our team of 4,000 employees and growing ecosystem of partners support more than 10,000 customers around the world challenge the status quo and realize their competitive advantage. Learn more about how our enterprise software solutions can help your business today at ifs.com.

Follow us on Twitter: @ifs

Visit the IFS Blog on technology, innovation and creativity: https://blog.ifs.com/