Den svenske detailkæde Rusta går live med IFS Applications

Løsningen fra IFS er implementeret i 81 butikker samt lagre og kontorer i Sverige, Norge, Kina, Indien og Thailand

Rusta, som er en førende svenske detailforhandler af bolig- og fritidsprodukter er gået live med IFS Applications for Retail i hele deres internationale organisation.

Som IFS informerede om i december 2013 valgte Rusta at implementere IFS Applications for at understøtte fremtidig vækst og international ekspansion. Løsningen gik live i slutningen af september 2014 og alle 81 butikker i Sverige og Norge kørte IFS Applications i begyndelsen af november, blot 11 måneder efter projektet var startet.

Udover de skandinaviske butikker og lagre har Rusta også en række kontorer og centrallagre i Kina, Indien og Thailand. Virksomheden har i alt cirka 1300 ansatte. Takket være IFS Applications har Rusta kunnet effektivisere deres komplekse værdikæde, samt eliminere en række specialløsninger og Excel-baserede processer.

– Takket være IFS Applications er vi nu godt på vej til at nå vores mål om at have branchens mest effektive it-afdeling. Med tanke på hvor hurtigt IFS Applications blev implementeret, er vi sikre på, at vi vil få et lige så hurtigt afkast af vores investering, både via reduktion af antallet af datakilder og som følge af øget brugereffektivitet, siger Päivi Redig, CIO, Rusta.

– Vi er meget glade for at offentliggøre denne vellykkede implementering af IFS Applications i Rusta, som er en af de hurtigst voksende detailhandelsvirksomheder i Skandinavien. Implementeringen er en vigtig milepæl, både for vores IFS Center of Excellence for Retail, samt for virksomheden generelt. Med IFS Applications vil Rusta få et mere konsolideret overblik over deres virksomhed, hvilket vil gøre dem i stand til hurtigere at reagere på ændringer i markedet og sikre dem en skalerbar løsning for fremtidig vækst, siger Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

Find mere information om de fordele detailvirksomheder opnår med IFS Applications her.

Om Rusta

Rustas forretningsidé er at tilbyde et bredt spektrum af funktionelle og moderne bolig- og fritidsprodukter af god kvalitet til en lav pris. Udvalget tilpasses løbende tidens trends, årstider og kundernes behov. Rusta fungerer selv som importør og grossist samt distributør og forhandler. Rusta har mere end 1300 ansatte fordelt på 81 butikker, lagre og kontorer i Sverige, Norge og Asien. Hovedkontoret ligger i Upplands Väsby nord for Stockholm.

For mere information se www.rusta.se.

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2600 ansatte. IFS har mere end 2200 kunder og opererer i over 60 lande via egne kontorer og partnere.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Päivi Redig, CIO, Rusta