Det svenske kafferisteri Löfbergs vælger IFS Applications som global ERP-løsning

Effektiv administration af leverandørkæden på tværs af de globale enheder, større gennemsigtighed og øget smidighed er nogle af fordelene, Löfbergs opnår med den nye ERP-løsning fra IFS.
Løsningen understøtter også det stærke fokus på bæredygtighed hos det svenske kafferisteri, der har et risteri i Danmark og fører Peter Larsen Kaffe.

Forretningssystemleverandøren IFS har indgået en aftale med det svenske kafferisteri, Löfbergs, der har valgt IFS Applications som global ERP-løsning. Løsningen skal sikre hurtigere time to market for Löfbergs produkter og samle leverandørerne i én global kæde samt styrke produktudviklingen.
Efter en grundig evaluering har Löfbergs valgt IFS som leverandør af virksomhedens nye ERP-system. IFS Applications skal være den fælles platform for virksomhedens centrale processer og skabe én leverandørkæde på tværs af de globale enheder med henblik på at øge effektiviteten og styrke gennemsigtigheden. Løsningen understøtter også predictive analysis samt digitalisering og automatisering af processer.

-Vi havde brug for en global ERP-løsning med et klart fokus på fødevare- og drikkevareindustrien, hvor vi håndterer mange processer. Løsningen skulle også være stærk på service management. Med IFS Applications kan vi integrere alle centrale processer, som er knyttet til produktudvikling og få et bedre overblik over vores drifts- og produktionsenheder. Det vil øge time to market betragteligt for vores kvalitetsprodukter, siger CEO i Löfbergs, Lars Appelqvist.

IFS Applications erstatter adskillige ældre systemer fra blandt andet Microsoft og Infor og understøtter funktioner som økonomi, produktion, supply chain, indkøb, produktudvikling, bæredygtighed, kvalitetsstyring og field service. Løsningen vil også være platform for Löfbergs udvikling inden for digitalisering og automation med henblik på at udvikle nye forretningsmodeller. Løsningen omfatter omkring 250 brugere i ni lande og tre produktionsenheder i Sverige, Norge, Danmark, England, Finland, Canada, Estland, Letland og Litauen.

-Vi er meget glade for, at Löfbergs har os som leverandør af deres nye ERP-platform. IFS Applications er det optimale valg for virksomheder i fødevare- og drikkevareindustrien med både produktion og engrosvirksomhed. Den indeholder branchespecifik funktionalitet og giver et fintmasket overblik over lokale og globale enheder, siger CEO i IFS Skandinavien, Glenn Arnesen.

Der er mere information om, hvordan IFS understøtter virksomheder i fødevare- og drikkevareindustrien her: www.ifsworld.com/corp/industries/process-manufacturing/food-and-beverage-erp/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Löfbergs

Löfbergs blev grundlagt i 1906 og er i dag en af de største kafferistere i Norden. Virksomheden er fortsat familieejet, nu på fjerde generation. Hovedsædet ligger i Karlstad, hvor også et af kafferisterierne ligger. Löfbergs beskæftiger 300 medarbejdere og har en omsætning på 1.9 mia. SEK. Virksomheden har egne kafferisterier i Sverige, Norge, Danmark og Letland. Löfbergs er en af verdens største importører af økologisk og Fairtrade-mærket kaffe. Löfbergs ejer også te-mærket Kobbs.

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 1 million brugere rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/