IFS, en verdens største forretningssystemleverandører

ARC Advisory Group har identificeret IFS blandt verdens førende leverandører indenfor 3 forskellige områder for vedligeholdsstyring (EAM). Rapporten placerer IFS som verdens største leverandør indenfor fly- og forsvarsindustrien, den næststørste indenfor olie- og gasindustrien og den tredjestørste indenfor energiforsyning. Samlet set konkluderer ARC, at IFS er verdens tredjestørste leverandør af EAM-løsninger.

ARC Advisory Group, som er et globalt analyse- og konsulentbureau indenfor it til industri og infrastruktur, konkluderer i deres nye rapport "Enterprise Asset Management and Field Service Management, Five Year Market Analysis and Technology Forecast through 2015" at IFS Applications har en dominerende markedsposition når det gælder EAM-løsninger indenfor en række kapital- og vedligeholdsintensive brancher. IFS er den førende leverandør inden for fly- og forsvarsindustrien, nummer to inden for olie- og gasindustrien og nummer tre inden for energiforsyning.

"Visse anser EAM for at være en moden teknologi, men nutidens dynamiske markedskræfter kræver operational excellence og højt afkast af aktiver (ROA). Dette øger efterspørgslen efter moderne EAM-løsninger – specielt indenfor de kapitalintensive brancher", siger Ralph Rio, Research Director i ARC Advisory Group. "Disse brancher har bevæget sig forbi simpel vedligeholdsstyring og efterspørger løsninger, som gør anlægsdata interaktive med resten af virksomheden."

"Effektiv vedligeholdsstyring har været blandt IFS’ hjørnesten i næsten 30 år, og vi sætter pris på, at vores branchefokus og produktudviklingsstrategi fortsat giver god respons indenfor disse meget vigtige brancher", siger Alastair Sorbie, CEO i IFS.

IFS har mange globalt anerkendte kunder indenfor fly- og forsvarsindustrien, olie- og gasindustrien og indenfor energiforsyning, som f.eks. det amerikanske forsvar og luftforsvarets forsyningskommando, Grenland Group og Babcock Engineering Services, den hydroelektriske Three Gorges-dæmning i Kina og National Hydroelectric Power Corporation i Indien.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com

Investor Relations frederic.guigues@ifsworld.com
IFS, Postboks 1545, SE-581 15 Linköping, Sverige – Tlf.: +46 13 460 40 00 – Faks.: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996