IFS Applications 10 lanceres med helt nye brugeroplevelser og over 500 forbedringer

Fantastisk grafik og nye interaktionsmønstre gør brugerne endnu mere produktive uanset, hvordan de vælger at anvende IFS Applications 10.
• Nye, innovative funktioner herunder AI-baseret chatbot og forbedrede, serviceorienterede funktioner samt flere hundrede forbedringer på tværs af hele løsningen.
• IFS fastholder sit løfte til kunderne om valgfrihed: IFS Applications 10 findes til både cloud og lokal installation.

IFS har netop lanceret en ny version af sit forretningssystem på IFS World Conference i Atlanta. IFS Applications 10 er designet, så virksomheder kan drage nytte af disruptive tendenser som automation, IoT og servicesalg og hjælper virksomhederne med at digitalisere deres forretning.

Blandt nyhederne i IFS Applications 10 er:
• IFS Aurena: En topmoderne, browserbaseret brugeroplevelse med en intuitiv brugergrænseflade. IFS Aurena sætter brugeren i centrum og styrker brugeroplevelsen og engagementet blandt medarbejderne. Både brugere inden for business-to-business og almindelige brugere får adgang til IFS Aurena, som bliver videreudviklet i hastigt tempo ved hjælp af IFS’ evergreen-koncept for løbende opdateringer af forretningssystemet.

• AI/interaktion mellem menneske og maskine: IFS Aurena Bot er en nyhed i IFS Applications 10, som er opnået ved hjælp af Artificial Intelligence (AI). Aurena Bot gør det muligt for brugeren at interagere intuitivt med systemet via tale eller tekst. IFS Aurena Bot kan anvendes af både medarbejdere og ledere til at stille spørgsmål og håndtere fx fraværsregistrering og fridagsansøgninger. IFS Aurena Bot kan anvendes via populære kommunikationsværktøjer som Skype, Skype for Business og Facebook Messenger samt fra selve Aurena.

• Serviceorienterede funktioner: IFS Applications 10 indeholder en rækkes store nyheder målrettet serviceorienterede virksomheder. Især producenter med eftermarkedsservice og serviceorganisationer med behov for et integreret forretningssystem, som er skræddersyet til deres forretningsmodel. Blandt de større opdateringer på dette område er muligheden for at administrere serviceopgaver og -tilbud direkte i CRM-modulet, forbedret understøttelse af opgaver, der involverer flere personer eller som foregår på flere lokationer, bedre administration og visualisering af behov og anvendelse, økonomistyring og WIP-bogføring samt nye muligheder for kundekontakt gennem hele servicelivscyklussen og administration af opgaver, som er outsourcet til underleverandører.

• Demand-driven MRP (DDMRP): DDMRP er en udvidelse af traditionel MRP, som hjælper virksomheder med at håndtere udfordringerne forårsaget af korte produktlivscyklusser, lange leveringstider og store variationer i efterspørgslen. Ved at indføre strategiske lagerbuffers kan virksomheder nedbringe leveringstider og blive mere efterspørgselsdrevne frem for at basere sig på usikre forecasts. IFS’ indbyggede løsning er blevet valideret og godkendt af Demand Driven Institute, hvilket understreger IFS’ evne til at levere økonomiske implementeringer.

• Produktionsfunktionalitet: Den nye version indeholder en lang række store forbedringer målrettet procesindustri herunder nye og udvidede muligheder for sporbarhed, kvalitetskontrol, recept- og formelhåndtering, batch balancering, omarbejde og handelshåndtering. De udvidede funktioner styrker producenternes muligheder for at udnytte den digitale transformation til at opnå effektivitetsforbedringer.

• Forbedringer for globale forretninger: IFS Applications 10 indeholder en helt ny motor til global skatteadministration, administration af flere virksomheder og robust understøttelse af parallelle regnskabskonti.

• Moderne og cloud-venlige API’er: Åbne API’er organiseret efter mikrotjenester, bygget efter de nyeste RESTful-principper og OASIS oData-standarden sikrer enkel integration af data og processer i IFS Applications med IoT og AI, Microsoft Office365 og de fleste andre moderne cloudteknologier og SaaS-løsninger.

-Vi er meget glade for at lancere IFS Applications 10, som er designet til at hjælpe vores kunder med at drage fordel af nye tendenser som automation, IoT og servitization. Den nye grundversion er udviklet i tæt samarbejde med vores kunder og indeholder en lang række innovationer, som giver maksimal forretningsværdi fra dag ét, siger Darren Roos, CEO i IFS.

-Den nye version indeholder mere en 500 nye funktioner og forbedringer, herunder en helt ny brugeroplevelse og kraftfulde funktioner til serviceorienterede virksomheder. Alt er designet for at hjælpe brugerne med at komme tættere på forretningen og koble mennesker og processer op mod et moderne, digitalt miljø. Ved at kombinere funktionerne i IFS Applications 10 med nye innovationer som IoT og lagdelt applikationsarkitektur kan vi tilbyde et virkeligt unikt forretningssystem, tilføjer Dan Matthews, CTO i IFS.

IFS Applications 10 er allerede implementeret hos fem early adopter-kunder, som har testet systemet. Virksomhederne, som kommer fra forskellige brancher og geografiske områder, er Chief Industries, Inc. (USA), Hexpol (Sverige), Portsmouth Aviation (England), Volac (England) og Valmont Industries (USA).

-En af de største fordele ved IFS Applications 10 er den nye brugeroplevelse, IFS Aurena, som gør det muligt for brugerne at arbejde effektivt, uanset hvilken type af enhed de anvender og på hvilket tidspunkt af døgnet de gør det. Vi er glade for at kunne bruge det sammen med IFS Lobby, som giver brugerne nem adgang til den information, de har brug for i deres jobfunktion. Vi er i gang med at udvikle visuelle, strategiske KPI-dashboards, som henter data direkte i IFS og gør det muligt at dykke dybt ned i relevante data. Ved at bruge disse dashboards sammen med relevante, operationelle- og performance lobbies kan vi høste konkret værdi af vores systeminvestering. Arbejdet med IFS Early Adopter Program har betydet, at vi har kunnet påvirke produktudviklingen, hvilket har været en meget positiv oplevelse, og vi ser frem til fortsat, langvarigt samarbejde, siger Neville Chapman, Business Development Director i Volac.

IFS Applications 10 har allerede opnået kommerciel succes i kraft af store aftaler med det franske postvæsen La Poste, den globale forsvars- og sikkerhedsvirksomhed Saab, den førende svenske kaffeproducent Löfbergs Lila, den schweiziske producent af mikromotorer Maxon Motor, den norske trælastproducent Bergene Holm m.fl.

IFS Applications 10 er tilgængelig som en managed service i skyen, som SaaS og som lokal installation (on-premise).

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

IFS™ udvikler og leverer forretningssystemer til kunder i hele verden. De producerer og distribuerer produkter, vedligeholder aktiver og leder tjenestefokuserede aktiviteter. Vores medarbejderes industriekspertise og vores løsninger såvel som kundefokus, har gjort os til en anerkendt markedsleder indenfor sektoren. Vores 3,500 medarbejdere understøtter mere en 1 million brugere rundt om i verden gennem et netværk af lokale kontorer og et voksende økosystem af partnere. Yderligere information finder du på: IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/