IFS Applications understøttes i Windows Azure

IFS meddeler, at det komponentbaserede forretningssystem IFS Applications 8 er blevet testet og certificeret til implementering i Microsofts cloud-løsning Windows Azure.

Et stigende antal virksomheder flytter e-mail, samarbejds- og kontorapplikationer ud i offentlige clouds såsom Windows Azure. Som reaktion på den stigende interesse for at have forretningsløsninger i skyen, meddeler IFS, at IFS Applications er blevet certificeret til og understøttes i Windows Azure. Certificeringen gør det ligeledes muligt at implementere IFS Applications i en privat cloud via Microsofts Windows Server Hyper-V.

– Ved at certificere IFS Applications til Windows Azure giver vi vores kunder mulighed for at vælge, om de vil implementere IFS Applications lokalt eller som cloud-løsning. Vi har valgt at gøre dette delvist fordi Windows Azure giver os en komplet teknologisk platform til at køre IFS Applications, samt delvist på grund af den voksende interesse for Windows Azure, siger Dan Matthews, CTO i IFS.

– Windows Azure er en åben, fleksibel og skalerbar cloud-platform, som gør det muligt at bygge, implementere og håndtere applikationer via et netværk af datacentre, som kontrolleres af Microsoft. Vi er glade for, at IFS har valgt at udvide deres implementeringsmodel med Windows Azure, hvilket kommer til at hjælpe vores fælles kunder med at drage nytte af fordelene ved cloud-løsninger, siger Steven Martin, General Manager for Windows Azure i Microsoft.

Certificering og support af Windows Azure omfatter hele den centrale del af forretningssystemet IFS Applications 8. IFS har verificeret, at IFS Applications ydeevne på Windows Azure er ligeværdig med ydeevnen på tilsvarende lokale servere og storage-løsninger.

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) grundlagt i 1983. Virksomheden udvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på brancher hvor en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske: service & vedligehold, produktion, logistik og projekt.  IFS har mere end 2100 kunder, er aktive i cirka 60 lande og har 2800 ansatte. I 2012 gik nettoomsætningen op til SEK  2,7 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Dan Matthews, CTO i IFS