IFS lancerer Center of Excellence for Oil & Gas

IFS lancerer i dag et kompetencecenter for olie- og gasindustrien. Centeret vil blive ledet fra Norge og er baseret på erfaring fra mange års leverancer til store globale virksomheder i denne branche.

IFS i Norge har i løbet af de sidste femten år oparbejdet betydelig kompetence indenfor projektbaserede industriløsninger til olie- og gasindustrien.

CoX Oil & Gas består af personer med lang erfaring fra industrien. De vigtigste ansvarsområder er:

• Samle og videreudvikle kompetence
  • Leverance af salgs- og løsningskompetencer i globale salgsprojekter.
  • Leverance af løsningsekspertise i globale implementeringsprojekter.
  • Tæt kontakt med IFS’ udviklingsorganisation for at opnå hurtig og smidig produktudvikling når det gælder nye trends og funktionelle krav.
  • Etablere og vedligeholde kontakt med vigtige systemintegratører, partnere, leverandører af centrale tredjepartsprodukter samt organisationer i branchen.

─ Vores ambition er at styrke IFS’ position indenfor projektbaserede løsninger til olie- og gasindustrien, nærmere bestemt upstream-leverandører som EPCI (Engineering, Procurement, Construction, Installation) entreprenører, siger Carl-Magnus Adamsson, Head of CoX Oil & Gas.

Hvad kan IFS gøre for disse?

─ Udfordringen i branchen er, at mange virksomheder fortsat sidder med egenudviklede løsninger indenfor engineering, fabrikation og materialestyring. Med vores løsning vil disse opleve øget effektivitet og bedre projektkontrol ved hjælp af et brugervenligt system, som inkluderer integration imellem de forskellige dele af løsningen, siger Carl-Magnus Adamsson.

Centralt i IFS’ satsning på CoX Oil & Gas er rekruttering af flere ansatte med kompetence og erfaring fra olie- og gasindustrien. IFS har således for nylig ønsket velkommen til Geir Arne Wilberg, tidligere Aibel, og Kristin Husby, tidligere Hamworthy Gas Systems.

Olie- og gasindustrien er en af de brancher, som IFS fokuserer på. IFS tilbyder et fleksibelt, komponentbaseret forretningssystem, som styrer hele livscyklussen af kontrakter, projekter, aktiver og service. IFS Applications omfatter funktionalitet til kontrakt- og projektstyring, risikostyring, budget og prognose, engineering, materialestyring, fabrikation, dokumenthåndtering, service og asset management; alt integreret med økonomi og HR.

Blandt IFS’ kunder i olie- og gasindustrien findes Technip, Semco Maritime, Hertel, Grenland Group, Babcock Engineering Services, Heerema Fabrication Group, Seadrill, Yantai Raffles, Archer, Apply Sørco, Reinertsen Engineering, APL, Bergen Group Rosenberg, BWO Offshore, STX Europe og Hamworthy Gas Systems.

KONTAKTINFORMATION

Glenn Arnesen Telefon: +46 66 90 73 00
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2010 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com