IFS lancerer ny dokumenthåndteringsløsning for at skabe øget effektivitet

IFS lancerer ny dokumenthåndteringsløsning, som skal hjælpe kunderne med mere effektivt at drive og dokumentere projekter og bedre håndtere information. Løsningen er udviklet i samarbejde med et antal kunder, og den tilbyder forbedret navigering og visualisering, udvidet dokumentsikkerhed og kontrol, samt total integration med alle Microsoft Office-programmer.

Som følge af lavkonjunkturen tager mange virksomheder i dag alle mulige foranstaltninger for at opnå konkurrencefordele, og for mange bliver bedre administration af virksomhedsinformation og projekter nu prioriteret. IFS Document Management er en løsning, der er udviklet for at forenkle processer og mindske administrationen relateret til dokumentation af store projekter.

Ved at sikre at kunde-, leverandør- og konsulentdokumenter lagres i ét centralt forretningssystem, kan virksomheder hurtigt øge datasynlighed og forbedre medarbejderproduktiviteten ved at mindske den tid det tager at få adgang til de rette dokumenter, til den rette arbejdsproces og på det rette tidspunkt.

PMC Servi, som er en førende producent af hydrauliske systemer, er en af de første kunder, som har implementeret IFS’ nye dokumenthåndteringsløsning.

– Vi håndterer dagligt store mængder af kunder og leverandører, og det er meget vigtigt at vores dokumenthåndteringssystem kan håndtere den tilstrømning af information, som kommer i forbindelse med hvert projekt samt mindske den tid det kræver at få adgang til informationen, siger Torgeir Lindtveit, logistikchef hos PMC Servi. Vi har nu bedre kontrol i hele organisationen, hvilket indebærer, at vores personale let kan hente de senest opdaterede dokumenter og på denne måde hurtigere kan imødekomme kundernes og leverandørernes behov.

IFS Document Management tilbyder forbedret dokumentvisualisering og håndterer dynamisk administrative opgaver således, at brugerne kun ser de dokumenter, som er relevante i forhold til deres nuværende arbejdsopgaver. Irrelevant data sorteres automatisk bort fra dokumentportalen, hvilket gør, at brugeren kan finde de rette dokumenter i løbet af nogle sekunder. For første gang kan kunderne ligeledes drage nytte af, at løsningen er helt integreret med alle Microsoft Office-programmer. Dette gør at de, som ikke er vant til at arbejde i et forretningssystem, kan arbejde i det systemformat som de foretrækker og med blot et enkelt museklik kan uploade dokumentet fra MS Office til systemet.

Løsningen tilbyder ydermere virksomheder en mulighed for at anvende projektbaseret dokumentsikkerhed. Mange virksomheder gemmer i dag interne, kunderelaterede, konsulentrelaterede og leverandørrelaterede dokumenter i et delt netværk, som mangler ordentlige sikkerhedsprocesser. En ekstra sikkerhedskontrol i IFS Document Management gør, at såvel interne som eksterne projektkonsulenter kan få kontrolleret adgang til projektspecifikke dokumenter i systemet. Al data kan kobles til projektstrukturen, virksomhedsmålene eller en frit konfigurerbar mappestruktur med versionshåndteringssystem, sikkerhedskopiering og -processer samt fuld dokumenthåndteringsfunktionalitet.

– Vi har set et voksende antal virksomheder træffe aktive foranstaltninger i forhold til rationalisering af administrative processer for at kunne frigøre værdifulde ressourcer og øge effektiviteten. Vi er fast besluttede på at fortsætte med at udvikle og forbedre forretningsapplikationer ud fra de krav, som vores kunder har, for derved at gøre virksomhederne enklere, mere effektive og konkurrencedygtige, siger Alastair Sorbie, adm. direktør i IFS.

KONTAKTINFORMATION
Manni Svensson
Telefon: +46 8 58 78 45 00
IR & PR
manni.svensson@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed grundlagt i 1983, som udvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbaseret forretningssystem baseret på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheder for hvem en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske; vedligehold & service, produktion, logistik og projekt. IFS har mere end 2000 kunder, er repræsenteret i mere end 50 lande og har ca. 2.700 ansatte. I 2009 havde IFS en nettoomsætning på SEK 2,6 milliarder.

For mere information – se www.IFSWORLD.com.

IFS, Arne Jacobsens Allé 15-17, 2300 København S – Telefon: +45 43 28 89 00
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat I Sverige. Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.