IFS opdaterer Enterprise Service Management-løsningen

Ny og forbedret funktionalitet til field service management, mobile workforce management og service management

IFS annoncerer et antal større opdateringer i deres løsning til Enterprise Service Management (ESM), som omfatter IFS Field Service Management, IFS Mobile Workforce Management og IFS Service Management.

Den seneste version af IFS Field Service Management (5.6.2) er nu tilgængelig og omfatter et antal forbedringer inklusive:

• Microsoft Azure – IFS Field Service Management (FSM) kan nu køres på Microsoft Azure så at kunder kan tilpasse deres systemressourcer baseret på faktisk anvendelse. Løsningen er for nuværende tilgængelig som en IFS Cloud/Infrastructure-as-a-Service-løsning (IaaS) og kommer senere i år til at være tilgængelig som en løsning i IFS Managed Cloud, hvilket kræver minimal it-support hos kunden.
  • Mobilitet – IFS’ investering i mobilitet fortsætter med forbedringer, som automatisk udregning af ankomsttider baseret på GPS-data, fleksible og intelligente undersøgelser, formular og arbejdsflow samt muligheden for at indspille videoer og redigere/kommentere billeder. Tests viser en 92 procent reduktion i synkroniseringstider samt en 500 procents øgning i maksimale filstørrelser.
  • Underretninger & wearables – Efter udvikling i IFS Labs understøtter Android-klienten nu underretninger via Androids underretningsfunktion. Dette synliggør vigtige hændelser og gør det muligt for brugeren at acceptere eller afvise opgaver direkte i underretningsfunktionen. Underretninger sendes også ud til forbundne Android-enheder såsom Samsung Gear og andre smart watches.
  • Dynamisk planlægning – IFS FSM understøtter nu arbejdsteams, udnyttelsesgrad, forskellige typer arbejdsopgaver, personalets individuelle kompetencer og incitamenter. Løsningen tilbyder dermed kraftfuld optimering af effektiv skemalægning.
  • Videnshåndtering– IFS FSM anbefaler automatisk løsninger på givne problemer efterhånden som information lægges ind af kundeservice eller af kunden selv. Systemet tager nu hensyn til brugerplacering og faktisk anvendelse. Der er ydermere en løsning til bilag (informationsark, produktmanualer, etc.), servicemeddelelser og synkronisering med mobile enheder. Dette udvider videnshåndteringen fra kundeservicecenteret og ud i marken.

Den nye version af IFS’ værktøj til skemalægning og ruteplanlægning, IFS Mobile Workforce Management 5.7, byder på følgende forbedringer:

• Kompleks skemalægning – IFS Mobile Workforce Management (MWFM) kan nu løse endnu mere komplekse skemalægningsproblemer inklusive lineære anlæg (skemalægning af opgaver med forskellig start- og slutlokation), rejser i landdistrikter, afhentning eller aflevering af dele, samt balancering af områdefordeling.
  • Øget støtte til dispatchers – Der er lavet forbedringer, som kan understøtte organisationer med gradvist at implementere dynamisk skemalægning, fra enkel skemavisualisering, manuel fordeling samt semiautomatisk skemalægning til fuld og dynamisk arbejdsoptimering.
  • Kortleverandører – Yderligere forbedringer er lavet for kortlægning og visualisering med support af OpenStreetMaps™ og Esri ArcGIS™ i tillæg til Bing®. Systemet understøtter ligeledes enkel visualisering af en ingeniørs højst tilladte rejsevej ved manuel fordeling.
  • Målbaseret skemalægning – IFS MWFM hjælper chefer med at definere forretningsmål og nøgletal. Som automatisk justerer softwaren via et enkelt kontrolpanel, som overvåger faktisk præstation i forhold til forretningsmål som serviceniveaukontrakt, færdiggørelsesgrad osv.
  • Avanceret ressourceplanlægning – IFS MWFM understøtter nu de ekstremt komplekse bemandingskrav, som forekommer på borerigge, både/fartøjer samt i andre komplekse brancher. Et stort antal forbedringer inden for ressourceplanlægning muliggør kundskabsmatricer, direktiver for arbejdstid og –skift, fleksible arbejdsteams samt specialtilpassede planlægningsregler.

Opdateringer i IFS Service Management er lanceret som en del af IFS Applications 9 og omfatter:

• Forbedret brugeroplevelse – Et større antal grænsefladeforbedringer er lavet inklusive indbygget støtte til grafisk visualisering og analyse. Blandt forbedringerne findes ligeledes større præcision i informationslogning og minimeret behov for dataregistrering for at hjælpe virksomheder med at løse problemer hurtigere og øge brugernes tilfredshed.
  • Fjernlager – Ny funktionalitet understøtter håndtering af serviceopgørelse og logistik, inklusive definition af sortiment af dele til ingeniører eller grupper af ingeniører, automatisk opfyldning fra interne eller eksterne kilder samt automatisk fordeling for at sikre specielle materialekrav for arbejdsordrer.
  • Dynamisk skemalægning – IFS Service Management understøtter nu multidimensionelle serviceniveauaftaler (SLA), pladsbaseret fordeling af ressourcer, plads- og anlægstilgængelighed, ressourcepræferencer, anvendelsesgrad, personalets individuelle kompetencer, placering samt incitamenter.
  • Mobilitet – IFS Service Management inkluderer en række mobilitetsforbedringer, som giver ingeniører en komplet løsning til at håndtere og eksekvere alle faser af arbejdsordren – med eller uden internetopkobling. Den mobile app omfatter en indbygget designer, som muliggør enkel skærmkonfiguration og kombinerer smarte formularer, intuitive arbejdsflow og robust sikkerhed til en fleksibel og kraftfuld mobil løsning, som maksimerer kundes ROI.

– Vi er meget glade for at lancere de nye funktioner i vores serviceløsninger, som tilbyder stor forretningsværdi for vores kunder inden for vores fokusbrancher. Vores løsninger understøtter optimeret og holistisk service og intelligent arbejdsoptimering, hvilket er vores mål og vores passion, siger Tom Bowe, industridirektør for enterprise service management.

Læs mere om IFS Enterprise Service Management og hvordan løsningen hjælper førende virksomheder på: www.ifsworld.com/se/branscher/service-och-installation/.

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Tom Bowe, industridirektør for enterprise service management