IFS opkøber VisionWaves

IFS meddeler, at de har indgået en aftale med ejerne af VisionWaves B.V. (”VisionWaves”) om at opkøbe 100 procent af virksomhedens aktier. Købesummen betales kontant.

VisionWaves leverer Operational Intelligence-software, som hjælper kunder med hurtigere at realisere deres strategier og styrke deres virksomhed.

Løsningens unikke modeldrevne og helhedsbaserede metodologi giver ledere og beslutningstagere et tydeligt overblik over virksomhedens resultater i realtid og giver mulighed for at agere og kontinuerligt forbedre virksomhedens aktiviteter og forretningsmodel.

Ved at kombinere VisionWaves med IFS’ branchefokuserede løsninger kan kunder drage nytte af:

• VisionWaves’ evne til at kortlægge, overvåge og håndtere hele forretningsprocessen på tværs af flere forretningsenheder, datakilder og applikationer. Dette giver en umiddelbar forståelse af hvordan virksomhedens præstation påvirker virksomhedsstrategien og proaktive handlinger.
  • De to løsningers evne til at hjælpe kunderne med at realisere deres strategier hurtigere og forbedre virksomheden ved at give et samlet operativt overblik samt forbedrede forretningsprocesser på en helt integreret måde.

VisionWaves blev grundlagt i år 2000 og har hovedkontor i Zeist, Holland samt et salgskontor i USA. Virksomheden har 30 ansatte og en omsætning på €4,9 millioner samt en justeret EBITDA-margin på 17 % (seneste 12 måneder til maj 2015, urevideret).

Virksomheden har med stor succes implementeret deres løsning i store multinationale virksomheder inden for følgende områder: Luftfarts- og forsvarsindustrien, transportbranchen, minedrift, bygge- og anlægsbranchen, energi- og forsyningsbranchen, den offentlige sektor samt finans- og sundhedssektoren.

VisionWaves har mere end 30 højtprofilerede kunder, som bl.a. tæller Emirates, Qinzhou Power Plant/SDIC, Chilean Air Force, Dodsal, Lumina Mining, Dutch MoD and National Police, ING, Achmea og Rabobank. Virksomheden har veletablerede partnerskaber med adskillige systemintegratorer inklusive Capgemini, Accenture og Serco.

”Med opkøbet af VisionWaves effektuerer IFS på vores strategi om at vokse via opkøb ved at investere i en af de hurtigst voksende sektorer inden for forretningsapplikationer. IFS’ ambition er at gøre det muligt for vores kunder at blive mere fleksible og styrke deres muligheder for hurtigere at realisere deres strategier. VisionWaves kommer til at bidrage til at opnå dette og komplementerer ydermere IFS’ partnerstrategi, da systemintegratorer tiltrækkes af værditilbud relateret til operational intelligence og virksomheders præstationsevne”, siger Alastair Sorbie, CEO i IFS.

IFS forventer at opkøbet vil have begrænset positiv effekt på resultatet for 2015.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telephone: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telephone: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/