IFS viser nyt forretningskoncept med droner og IoT-teknologi

IFS Labs løfter sløret for en række innovative projekter, som sætter skub i digital transformation ved hjælp af droneteknologi

IFS viser en konceptløsning, som giver serviceteknikere mulighed for at udnytte droneteknologien i tæt integration med IFS Applications™. Dronekonceptet blev vist på IFS World Conference 2016 i Gøteborg.

Det nye dronekoncept er udviklet af IFS Labs, som er IFS’ in-house tænketank. Konceptet skaber realtidsintegration mellem droner og IFS Applications med henblik på automatisk generering arbejdssedler til serviceteknikere i forbindelse med bygningsinspektion.

Droner kan ved hjælp af digital billedanalyse identificere brud på fx en elledning og automatisk skabe en notifikation, som registreres i IFS Applications via IFS IoT Business Connector. Brugeren kan herefter analysere og viderebehandle droneobservationerne via IFS Lobby-interfacet, hvor de bliver sammenholdt med yderligere information som fx geolokalisering og kundefeedback, som hjælper brugeren med at planlægge de nødvendige reparationsopgaver.

-I IFS Labs beskæftiger vi os ikke om de aktuelle forretningsbehov, men koncentrerer os om fremtidens løsninger. Droneteknologien har et enormt potentiale, og med denne konceptløsning viser vi, at IFS er parat til at hjælpe virksomheder med at udnytte digital transformation, siger Bas de Vos, direktør for IFS Labs.

På IFS World Conference 2016 blev der også vist innovative forretningsapplikationer baseret på Internet of Things (IoT), augmented reality, wearables, beacons og 3D-print.

IFS Labs henter inspiration i konsumerteknologi og innovative løsninger i en række brancher, og bygger bro mellem disse og IFS’ ERP-løsninger. IFS Labs udvikler koncepter i dag, som kunder vil efterspørge i morgen for at gøre deres virksomhed mere produktiv, effektiv og inspirerende. Læs mere om IFS Labs projekter her: www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/ifs-labs/.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en førende global leverandør af ERP (Enterprise Ressource Planning), EAM (Enterprise Asset Management) og ESM (Enterprise Service Management) løsninger. IFS, som blev etableret i 1983, giver kunder i prioriterede brancher bedre kontrol over deres virksomhed og hjælper dem med at blive mere fleksible og bedre forberedte på at håndtere markedsudfordringer. IFS beskæftiger 2.800 medarbejdere og understøtter mere end en million brugere på verdensplan via lokale kontorer og et voksende partnernetværk. For mere information se IFSworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/