Interwell, olie og gas serviceselskab, vælger IFS Applications 9

IFS Applications vil øge den operationelle effektivitet i hele INTERWELLs globale organisation.

IFS meddeler, at Interwell har valgt IFS Applications™. Interwell er et globalt olie og gas serviceselskab, der ønsker at effektivisere sin virksomhed. Aftalen omfatter licenser og tjenesteydelser til en værdi af ca. US$ 2 millioner.

Norsk baseret Interwell er en førende leverandør af løsninger til olie og gasindvinding. Gennem sine kontorer og netværk af agenter er selskabet repræsenteret i 14 lande.

Den IFS løsning som Interwell har købt omfatter funktionaliteter som dækker Finans, Supply Chain management, projektledelse, montage, dokumenthåndtering, konfiguration, vedligeholdelse og HR. IFS Applications vil have ca. 400 Interwell brugere i Norge, UK, US og UAE, når systemet er fuldt implementeret.

“Vi valgte IFS Applications, fordi det bedst opfyldte vores forretningsbehov. IFS Applications vil være et vigtigt redskab i vores fremadrettede bestræbelser på at effektivisere vores virksomhed og tilbyde forbedrede ydelser til vores kunder” fortæller Eirik Bergsvik, CEO, Interwell.

Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia tilføjer, “ Vi er glade for at offentliggøre denne vigtige kundeaftale, som er endnu et eksempel på IFS’s ledende position i olie og gas industrien. Vi ser frem til at arbejde sammen med Interwell om at levere en robust industriløsning, som vil bidrage til øget driftseffektivitet.”

IFS er en af verdens ledende leverandører af forretningssystemer til store og mellemstore selskaber inden for olie og gas industrien. I mere end 20 år har IFS arbejdet tæt sammen med ledende EPCI entreprenører og entreprenører indenfor boreindustrien, system/udstyrsleverandører samt mobile anlægsejere for at sikre at vores løsning møder olie og gas industriens strenge krav. Med over 400 projekt og anlægsorienterede selskaber, som bruger IFS løsningen i dag, er vores strategiske fokus på olie og gas industrien dokumenteret i både det dybe branchekendskab og en solid track record. IFS tilbyder fleksible, komponent-baserede projekt drevne forretningsløsninger, som kan håndtere hele livsforløbet for kontrakter, projekter, anlæg og service.

Kunderne omfatter: Technip, Seadrill, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Mustang, Babcock Marine, Heerema Fabrication Group, Archer, Apply Sørco, MIR VALVE, Hertel Group, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, ShawCore, Icon Engineering, Songa Offshore, Mermaid Marine, Trans-Northern Pipelines Inc., and Yinson Berhad.

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 45 4328 8950, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en førende, global forretningssystemleverandør, som hjælper virksomheder med at blive mere fleksible. Med omfattende kompetence inden for udvalgte brancher tilbyder IFS et fleksibelt og fuldt integreret forretningssystem (ERP), som omfatter løsninger til vedligehold (EAM) og service. IFS blev grundlagt i 1983 og er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjælper mere end 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernetværk.
For mere information se www.ifsworld.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Eirik Bergsvik, CEO, Interwell