Jotun ekspanderer globalt med IFS Applications

Jotun, en globalt førende producent og leverandør af maling og pulverlak, har valgt at udvide deres brug af IFS Applications til flere anlæg i Europa, Asien og Amerika. Aftalen omfatter licenser til en værdi af ca. 19 millioner kroner.

Med 69 selskaber, 36 produktionsanlæg og tilstedeværelse i mere end 90 lande leverer Jotun maling og overflade, som beskytter og dekorerer overflader indenfor segmenterne Dekorativ, Marine og Industri. Jotun har siden 2003 Jotun udvidet sin brug af IFS Applications for at understøtte de forretningskritiske processer som økonomi, indkøb og logistik til mere end 20 lande verden over.

For at understøtte deres ambitiøse vækstmål og maksimere effektivitet og transparens har Jotun besluttet at udvide sit forretningssystem fra IFS ved at inkludere yderligere 2000 brugere.

– Efter mange års samarbejde med IFS forbereder vi os nu på videre vækst, også i nye lande rundt om i verden. For at opnå dette på den mest effektive måde, har vi behov for et fleksibelt og pålideligt system, som kan give os en central platform og en fælles måde at arbejde på. Vi er overbevist om, at IFS Applications vil hjælpe os med at nå dette mål, siger Morten Fon, administrerende direktør i Jotun.

– Vi er meget glade for at kunne supportere Jotuns fremtidige vækst som førende producent i malingsindustrien. Vi er overbeviste om, at IFS Applications kan understøtte virksomheden bredt via en central og global løsning og vi ser frem imod at fortsætte vores lange og gensidigt fordelagtige samarbejde, siger Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia.

Om Jotun
Jotun Group er en matrixorganisation inddelt i syv regioner, som er ansvarlige for salg af Decorative Paints og Performance Coatings (marine, industri og pulverlak). Virksomheden har 36 produktionsanlæg i 21 lande , 69 selskaber i 44 lande og er repræsenteret i mere end 90 lande over hele verden.
For mere information se
www.jotun.com

KONTAKTINFORMATION
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) grundlagt i 1983. Virksomheden udvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på brancher hvor en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske: service & vedligehold, produktion, logistik og projekt.  IFS har mere end 2100 kunder, er aktive i cirka 60 lande og har 2800 ansatte. I 2012 gik nettoomsætningen op til SEK  2,7 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

Morten Fon, administrerende direktør i Jotun