Medicogigant vælger ERP-løsning fra IFS

Den internationale medicogigant Mediq samler sit it-landskab i Danmark, Sverige, Norge og Finland på IFS’ ERP-platform.

IFS har netop indgået en aftale Mediq om levering af ERP-systemet IFS Applications til Mediqs selskaber i Norden. Mediq, som har stærke rødder i Danmark, er i dag en private equity-koncern med hovedsæde i Holland. Virksomheden er en af de førende leverandører af udstyr og forbrugsartikler til patienter og sundhedssektoren og beskæftiger i Danmark 170 medarbejdere. Kontinuerlig vækst i Norden har medført et behov for at samle systemlandskabet i de nordiske selskaber på en fælles, agil ERP-platform, som understøtter Mediqs forretningsmodel og samtidig er omkostningseffektiv.

-IFS præsenterede en omfattende platform, som gør det muligt for os at konsolidere forretningsprocesser og data i en samlet, fleksibel arkitektur, siger CFO i Mediq, Paul Hitchin.

-Vi arbejder meget med at hjælpe multinationale selskaber, der ønsker at tilpasse deres forretningsmodeller, håndtere komplekse leverancekæder og administrere virksomheder i flere lande. Det er præcis vores sweetspot. Vores moderne arkitektur byder på den nyeste funktionalitet og muligheder for at skalere virksomheden op og ned i forhold til markedsbehovene. Vi er glade for, at Mediq har valgt IFS som partner, og vi ser frem til hjælpe virksomheden med at tage de næste skridt i Norden, siger administrerende direktør i IFS Nordics, Elni Kullmer.

Magdalena Rydén

E-post: magdalena.ryden@ifs.com

Om Mediq

Mediq fokuserer på at forbedre og sænke omkostningerne i sundhedssektoren. Virksomheden blev grundlagt i 1899 og er en førende leverandør i 12 europæiske lande. Mediq Danmarks historie går mere end 50 år tilbage, og startede som en dansk, familieejet virksomhed. Virksomheden er i dag Danmarks største leverandør af medicinsk udstyr og forbrugsartikler til den danske sundhedssektor. Der er flere oplysninger på www.medic.com og www.medicdanmark.dk.

IFS udvikler og leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. IFS’ kunder er primært producerende virksomheder, virksomheder der vedligeholder anlæg og servicefokuserede virksomheder. IFS er i kraft af dyb branchekompetence, innovative løsninger og et stærkt kundefokus en anerkendt markedsleder i branchen. IFS har 4.000 medarbejdere og mere end 10.000 kunder verden over. Virksomheden har lokale kontorer flere steder og et voksende partnernetværk. Der er flere oplysninger på IFS.com. Følg os å Twitter: @IFSNordics og LinkedIn: IFS Nordics