Odel, Sri Lankas førende modeforhandler, vælger IFS Applications 8

ODEL, som er Sri Lankas mest kendte forhandler af modetøj, har valgt IFS Applications 8 til at håndtere hele butikskæden. Ved at implementere en standardløsning fra IFS får ODEL adgang til data i realtid, forbedret planlægnings- og prognoseværktøjer samt større kontrol over lagerstyring for derved at kunne tilpasse virksomheden til kundenes behov.

ODEL er af Sri Lankas mest populære brands og sælger modetøj, boligindretningsartikler og andre accesories. Med IFS Applications 8 får ODEL adgang til data i realtid i hele organisationen, hvilket vil hjælpe virksomheden med at integrere deres salgskanaler. Løsningen vil også give forbedret lagerstyring, øget omsætningshastighed, samt værktøjer til avancerede prognoser og sortimentsplanlægning inklusive størrelser og farveplanlægning.

Løsningen vil blive implementeret på 18 sites over hele landet. ODEL opnår derved bedre synlighed i deres logistik, således at de lettere kan planlægge og tilpasse sig skiftende forbrugertrends, effektivisere lageropfyldning samt forbedre deres resultater.

“Efter en nøje evalueringsproces, som omfattede alle de store leverandører af forretningssystemer, valgte vi IFS,” siger ODEL’s grundlægger og CEO Otara Gunawardene. “IFS opfylder vores forretningsbehov såvel nu som i fremtiden, og vi ser frem til et tæt samarbejde i de kommende måneder.”

“Vi er glade for at kunne ønske Odel velkommen som kunde hos IFS og at styrke vores forhold til Sri Lankas førende modeforhandler,” siger Jayantha De Silva, Vice President i IFS South Asia. “Vores løsning vil hjælpe Odel med at planlægge og styre deres logistik – hele vejen ud i butikkerne. Det vil give dem mulighed for at kombinere salgskanalerne sømløst og administrere lagerbeholdningen for derved at øge kundernes loyalitet og tilfredshed.”

Om ODEL
ODEL PLC (ODEL) er en af de største virksomheder inden for mode og kosmetik i Sri Lanka. ODEL’s butikker tilbyder et bredt udvalg af produkter fra både lokale og globale producenter. Virksomheden har 17 butikker - flagskibet ligger i hjertet af Colombo og resten er fordelt over de fleste distrikter i landet. ODEL er noteret på Colombo Stock Exchange.

For mere information se www.odel.lk

IFS er en børsnoteret virksomhed (XSTO: IFS) grundlagt i 1983. Virksomheden udvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på brancher hvor en eller flere af følgende kerneprocesser er strategiske: service & vedligehold, produktion, logistik og projekt.  IFS har mere end 2100 kunder, er aktive i cirka 60 lande og har 2800 ansatte. I 2012 gik nettoomsætningen op til SEK  2,7 milliarder.

For mere information se www.IFSWORLD.com.

Læs mere om teknologi, innovation og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Citater

siger ODEL’s grundlægger og CEO Otara Gunawardene