ZYXEL Networks indgår skandinavisk distributionsaftale med Commaxx

Commaxx har indgået skandinavisk distributionsaftale med ZYXEL Networks. Aftalen omfatter primært ZYXEL Networks netværks- og sikkerhedsløsninger til små og mellemstore virksomheder. Centralt er cloudløsningen Nebula, som for nylig blev lanceret i version P11, og som i dag kan administrere og monitorere firewall-serien USG Flex, fra ZYXEL. Med denne platform får virksomheder kontrol over alle dele i deres infrastruktur.

Commaxx, den førende, værdiskabende distributør i Norden inden for kundeløsninger, virtualisering, cloud- og sikkerhedsløsninger, har for nylig indgået en samarbejdsaftale med netværksvirksomheden ZYXEL Networks. Aftalen, som blev underskrevet den 1. april, omfatter primært ZYXEL Networks' netværksløsninger til små og mellemstore virksomheder.

Den 12. april kunne ZYXEL Networks præsentere, hvordan de nu har suppleret deres platform Nebula P11 med firewall-løsningen USG Flex. Resultatet er den mest omfattende løsning blandt cloudbaserede netværk til små og mellemstore virksomheder. Nebula P11 med USG Flex bliver central i Commaxx og ZYXEL Networks' udbud til det skandinaviske SMB-marked.

– Det her føles rigtig godt, når vi nu udvider vores udbud til små og mellemstore virksomheder, siger Jacob Hjenner, Country Manager for Commaxx Danmark. Nu skal vi rekruttere forhandlere og opbygge en virksomhed, som kan give ZYXEL Networks den markedsføring, pre-sale og salgsstøtte, som skal til for at hjælpe dem med at øge deres markedsandel.

ZYXEL Networks Corporation har fokuseret på innovation og deres kunder og har forbundet mennesker og internettet i næsten 30 år. Virksomhedens produkter omfatter switche, routere, firewalls og diverse WLAN-udstyr. Den taiwanesiske producent af netværksteknik blev grundlagt i 1989 og har cirka 1.800 medarbejdere på 150 markeder verden over. Nu vil de øge deres markedsandel i Skandinavien.

– Vi vil supplere vores distributionskanal med en værdiskabende distributør inden for området sikkerhed. Vi vil kunne opfylde den stigende efterspørgsel efter produkter og tjenester inden for sikkerhed – vi ser Commaxx som en vigtig partner i forhold til en langsigtet øgning af omsætningen, fortæller Cecilia Hauff, der er distributionschef og markedschef for Norden og Baltikum. Commaxx har lang erfaring med og bred viden inden for sikkerhedsprodukter. De har også en vis Zyxel-kompetence inhouse fra tidligere. Både ZYXEL og Commaxx ser frem til et godt og langt samarbejde.

Commaxx vil også kunne tilbyde certificering af partnere/forhandlere, da de, som de eneste i Danmark, vil få autorisation til at udføre certificeringskurser.

For mere information så  kontakt:

Jacob Hjenner, Country Manager
Commaxx Danmark

E-post: jacob.hjenner@commaxx.dk

Cecilia Hauff, Distribution & Marketing Manager Nordic Region
ZYXEL Networks
E-post: cecilia.hauff@ZYXEL Networks.eu

Om Commaxx Nordic
Commaxx tilbyder IT hvor vi tænker løsning frem for produkt. Løsningerne leveres af et stærkt netværk af autoriserede forhandlere med høj kompetence. Virksomheden har unik ekspertise inden for virtualiserings-, sikkerheds- og infrastrukturadministrationsløsninger og er en distributør for stærke brands såsom Citrix, Microsoft, Veem, Dell, Igel, Kaspersky, LogMeIn, Barracuda og Control-up. Commax Group blev grundlagt i 1992 og har været en distributør for Citrix siden 1996 og har vundet adskillige prestigefyldte priser for sit arbejde som distributør. Virksomheden startede i Sverige og Danmark i 2010. For mere information www.commaxx.dk

Om ZYXEL Networks Communications
ZYXEL Networks Communications leverer højteknologiske og innovative produkter og har forbundet verden til Internettet i mere end 30 år. Uanset om det handler om at etablere adgang via faste eller mobile bredbåndsløsninger, tilbyder ZYXEL Networks Communications en omfattende og fleksibel produktportefølje.
For mere information https://www.zyxel.com/