Håndterminaler forbedrer distribution af nødhjælpsforsendelser

World Vision er en global nødhjælpsorganisation, som støtter omkring 12-15 millioner mennesker om året i områder, der er ramt af fattigdom eller katastrofer. Organisationen har reduceret procestiden for nødhjælpsdistribution med op til 90 procent ved, at benytte Intermecs håndterminal CN50 i kombination med deres eget softwaresystem LMMS.

Otto Farkas, Senior Advisor for Innovation & Partnering hos World Vision befandt sig i en lufthavn, da han fik ideen til at bruge håndterminaler i feltarbejdet.

– Under en af mine rejser, lagde jeg mærke til, hvordan flyselskabets personale administrerede passagerer via mobile løsninger og stregkoder, siger Farkas. Vi burde anvende samme type teknik i vores arbejde, tænkte jeg dengang.

I stedet for at benytte manuelle systemer til at registrere deres arbejde, indførte World Vision Intermec CN50, en vand- og slagfast håndterminal som gør det muligt at scanne bistandsmodtagernes ID-kort, kombineret med programmet "Last Mile Mobile Systems" (LMMS). Systemet banede vej for en mere effektiv metode til i realtid at kontrollere, at modtagerne har fået den rigtige hjælp, i den rigtige mængde.

Med den nye arbejdsform kan en bistandsmedarbejder hjælpe 1.000 husstande per arbejdsdag, hvilket tidligere kunne tage en hel uge at gennemføre. Ventetiden for bistandsmodtagerne er dermed blevet afkortet fra en hel dag til 2-3 timer.

– Teknikken vil ikke eliminere de bagvedliggende årsager til menneskelig lidelse og fattigdom, men den gør det muligt for os at være mere effektive i vores aktiviteter, mener Jay Narhan, Gruppeleder for Applied Technology & Product Development hos World Vision.

– Kameraerne på Intermecs CN50 gør det nemmere for os at bekræfte modtagernes identitet, og med den længere batteritid og enhedernes slagfasthed tilbyder CN50 samlet set alt, hvad vi har brug for i én bekvem løsning.

Resultater i hovedtræk:

• Mindre procestid World Vision spareder mindst 50 procent i procestid, og ved yderligere integrering på tværs af projekter, opnås nu en besparelse på op til 90 procent. fortsat anvendelse op til 90 procent.
  • Hurtigere identifikation Intermec og LMMS har medvirket til at reducere den tid, det tager at identificere bistandsmodtagerne, med 60 procent.
  • Kortere administrationstid En person kan hjælpe 1.000 husstande på én arbejdsdag, hvilket tidligere tog mere end en hel uge.
  • Reduceret ventetid for bistandsmodtagere Ventetiden for modtagerne er blevet mindsket fra en hel dag til 2-3 timer.

En video, som beskriver World Visions anvendelse af LMMS og Intermec CN50, kan ses på: http://youtu.be/MoJKM2LoQKo

Yderligere information:

Tlf: 46 8-622 06 59, epost: pia.clerte@intermec.com

Tel. 46-8-622 06 53, epost: patrik.fredriksson@intermec.com

Besøg www.intermec.dk for yderligere information eller følg os på http://www.twitter.com/intermec eller www.facebook.com/intermec.

Intermec er en førende virksomhed inden for effektivisering af arbejdsforløb. Vi designer systemer til automatisk dataindsamling, og IT-løsninger til grænsefladen mellem ansatte i marken, aktiver og kunder. Der er lokalafdelinger i Stockholm, København, Oslo og Helsinki. Yderligere information om Intermec findes på www.intermec.dk.

Om World Vision
World Vision er en kristen bistands- og udviklingsorganisation, der arbejder for at hjælpe børn og familier med at overvinde fattigdom og uretfærdighed.  Målet er at hjælpe verdens mest sårbare mennesker. Organisationen hjælper alle mennesker uanset religion, race, etnicitet og køn. Du kan finde mere information på: www.wvi.org.