IVISYS opnår officielt amerikansk patent på metode til at finde "nearest neighbor"

IVISYS kan hermed meddele, at USA’s patent- og varemærkestyrelse i dag har udstedt en officiel godkendelse af virksomhedens patent ‘Method and Device for Finding Nearest Neighbor’. Patentet vedrører sortering, søgning efter og matchning af forskellige data for dimensionering, såsom vektorer, med henblik på at finde den nærmeste tilsvarende enhed. Patentet dækker en unik og ekstremt hurtig måde at søge i store billeddatabaser, hvilket naturligvis er værdifuldt i forbindelse med mange andre former for billedbehandling end dem, IVISYS fokuserer på i dag. Patentet repræsenterer i sig selv en stor værdi. Patentet er godkendt i USA uden anmærkninger under ansøgningsforløbet, hvilket indikerer at patentet har høj nyhedsværdi og tydeligt adskiller sig fra andre patenter, der dækker lignende processer.

3. november 2015

CTO Moatasem Chehaiber kommenterer

"Vi er meget tilfredse med denne anden officielle patentgodkendelse fra USA’s patent- og varemærkestyrelse, den bekræfter, at vores tilgang til billedbehandling er virkelig innovativ. Med dette nyligt godkendte patent, står vi i en endnu bedre position med hensyn til at sikre af vores intellektuelle ejendomsrettigheder på verdensplan. "

Tidligere i år blev IVISYS tildelt sit første amerikanske patent for en exceptionel hurtig processering inden for “object recognition and tracking”. Begge IVISYS' patenter anvendes i firmaets nyskabende billedbehandlingsteknologi, som driver selskabets hurtige og fleksible løsninger til automatiseret visuel kvalitetskontrol. Den nyligt patenterede opfindelse kan anvendes til at forbedre en lang række processer, som anvendes inden for computer-vision, såsom mønstergenkendelse og indholdsbaserede billedsøgningssystemer i databaser.

"Vi er i øjeblikket i en fase med gradvis vækst, hvor vi fokuserer på at vækste vores forretning i Europa. Vores ambition er dog, at virksomheden kommer til at ekspandere uden for Europa på et senere tidspunkt. Derfor er det vigtigt, at vi allerede nu tager de nødvendige skridt for at beskytte vores intellektuelle ejendomsrettigheder internationalt. Patentgodkendelsesprocesser kan vare flere år, og vi ønsker at positionere os på den bedst mulige måde, før vi går ind på nye markeder. Det nye amerikanske patent er et resultat af denne indsats," siger IVISYS’ CTO Moatasem Chehaiber.

Det nyligt godkendte patents ophavsmand er IVISYS' CTO Moatasem Chehaiber, og patentet er tidligere blevet godkendt i Danmark. Ansøgninger om godkendelse af patentet er blevet indsendt i Europa, Canada, Japan, Kina og Indien. Beskyttelse IVISYS’ immaterielle aktiver er en del af virksomhedens langsigtede strategi.

For yderlige information om patentet:

Moatasem Chehaiber, CTO, IVISYS
E-mail: mc@ivisys.com

IVISYS leverer fritstående vision-systemløsninger til kvalitetskontrol og tilbyder “plug and play”-løsninger med en nem installationsproces. IVISYS leverer komplette løsninger med kameraer, belysning, hardware og software. Løsningerne udfører kvalitetskontrol ved høj hastighed og muliggør flere kontrolpunkter i én enkelt inspektion. IVISYS’ løsninger tilpasses let til forskellige produkter og variationer, ligesom de er tolerante over for variationer i produkternes positionering. Indstillingerne kan justeres efter behov af kundernes eget personale.
IVISYS’ hjemmeside:
www.ivisys.com.

Sedermera Fondkommission er Certified Adviser til IVISYS.