JYSK åbner i Bosnien-Hercegovina

Nu kan kunderne i Bosnien-Hercegovina også få et godt tilbud, da JYSK åbner sine to første butikker i landet i morgen torsdag den 25. marts. Dermed har JYSK nu butikker i 33 lande verden over - og Kina bliver indtaget i næste måned.

I morgen torsdag den 25. marts, åbner de to første JYSK-butikker i Bosnien-Hercegovina i hovedstaden Sarajevo og i byen Vitez, der ligger midt i landet. Dermed trodser JYSK al krisesnak og fortsætter ufortrødent ekspansionen, så JYSK nu har over 1.600 butikker i 33 lande verden rundt. »Bosnien-Hercegovina er interessant for os og et vigtigt land i vores bestræbelser på at etablere os i hele denne region. Det er forholdsvist billigt at komme i gang i området, og der er endnu ingen stærke, vestlige konkurrenter. Jeg er sikker på, at vi med kvalitetsvarer til skarpe priser og et nyt sortimentsudbud til bosnierne vil opleve succes,« siger JYSK-ejer, Lars Larsen. Et vigtigt marked Med de to første åbninger i Bosnien-Hercegovina er der taget hul på etableringen af de cirka 20 butikker i landet, som JYSK umiddelbart vurderer, der er plads til. »Selv om landet ikke er så stort, er det et marked, vi forventer os meget af. Potentialet er stort, og det er vigtigt, at vi bliver etableret i denne del af Europa som led i vores stræben efter yderligere internationalisering,« fortæller Vesna Kukić Lončarić, der er Country Manager for JYSK West Balkan. Om en måneds tid bliver endnu et land føjet til listen, når JYSK åbner sine første kinesiske butikker i Shanghai. Dermed fortsætter JYSK sin vækst og ekspansion, der i sidste regnskabsår betød over 1.000 nye arbejdspladser i koncernen. Faktisk åbner JYSK 2-3 butikker hver uge et sted i verden. Med over 1.600 butikker er JYSK nu repræsenteret i disse 33 lande: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet, Ungarn, Holland, Slovakiet, Tyskland, Østrig, Schweiz, Island, Canada, Grønland, Færøerne, Estland, Letland, Litauen, Ukraine, Kosovo, Bulgarien, Kasakhstan, Rumænien, Frankrig, Albanien, Storbritannien, Slovenien, Makedonien, Kroatien, Italien, Spanien og nu også Bosnien-Hercegovina. Billeder af Lars Larsen: http://www.jysk.com/frontpage/press/newsroom_downloads.htm