Ny app giver inspiration til arkitekterne

Nu kan landets arkitekter lade sig inspirere af tegls mange fordele. – Kalk- og teglværksforeningen har udviklet en ny webapp specielt til samarbejdet mellem arkitekter og teglproducenter.

”Det er vores håb, at teglapp’en vil inspirere og blive et godt samtale- og samarbejdsredskab, når der f.eks. skal vælges de mest bæredygtige, energirigtige og holdbare løsninger eller udvikles nye teglstensformater, der matcher arkitekternes visioner”, udtaler Tommy Bisgaard, direktør for Kalk- og teglværksforeningen og Bygitegl.dk.

App’en skitserer de mange fordele ved at bygge i tegl, fra evnen til at skabe det gode indeklima og det lave behov for vedligehold til de store økonomiske gevinster, der blandt andet skyldes besparelser på varme og udskiftning af materialer. App’en indeholder også en række konkrete cases, der illustrerer de mange muligheder.

App’en dækker et behov
”I teglbranchen har vi erfaret et stort behov for et kreativt samtaleredskab, når arkitekter og teglproducenter mødes. App’en imødekommer dette behov”, fortæller Tommy Bisgaard.

Se teglapp’en på www.teglapp.dk

Læs mere om tegls mange fordele på www.bygitegl.dk