Skab atmosfære og moderne stil med mursten

Skal dit hjem peppes op med et moderne udtryk og en solid atmosfære? Så bliv inspireret af de nyeste indretningstrends, hvor både natur, farver og mursten har en plads.

Ifølge bl.a. Scandinavian Trend Institute er flere farver i hjemmene den store fællesnævner for indretningstrenden i 2015. Det gælder også de store flader, hvor sort, grøn, orange og kobber er på vej ind, mens naturmaterialer og naturfarver fortsætter populariteten.

Råt udtryk med stemning
Ønsker du et råt og patineret udtryk til at supplere den lyse og lette skandinaviske stil, kan du også lade dig inspirere af det rå ”New York”-look, der i de senere år har sneget sig ind i de skandinaviske hjem. Det er den rå murstensvægge i forskellige farver som sætter stilen og som passer perfekt til den nye farvetrend.

Bor du i en bygning med indervægge af mursten kan du skabe det naturlige udtrykket ved at fjerne tapet og puds og derved blotte de rå murstensvægge. Er dine vægge ikke af mursten, kan du f.eks. overveje at få bygget en rumdeler eller en helt ny væg af nye mursten.

Hårdt brændte mursten anvendes også som gulvbelægning, og kan i modsætning til mange andre gulvmaterialer tåle en meget hånd behandling. Hverken kulde, varme, tryk eller fugt kan ødelægge stenen. Stenens naturlig og gyldne farver gør den velegnet i indgangspartier, gangarealer, vådrum mv. og ses i stigende grad anvendt som gulvbelægning i køkkener.

Stigende efterspørgsel
Teglbranchen oplever en stigende efterspørgsel på mursten, både til ydervægge og indervægge samt til gulvet eller i haven. Mursten findes i et væld af farver, nuancer, formater og strukturer samt kan lægges i mange forskellige forbander. Der er derfor rig lejlighed til at skabe et både moderne og langtidsholdbart udtryk.

Læs mere om mulighederne for indretning med mursten på www.bygitegl.dk