Karnov Group investerer i digital start up

Report this content

Karnov Group indgår aftale med danske Change Board Member, der med digitale services vil strømline koordineringen mellem advokater, virksomheder og myndigheder i grænseoverskridende opgaver.

Digital hjælp til advokaters hovedpiner

Det er ingen sag at udskifte et bestyrelsesmedlem i ét land. Omvendt er det ofte en meget tung affære, når det sker på tværs af landegrænser og jurisdiktioner. Her optager koordinering mellem rådgivere og virksomheder en stor del af arbejdet, hvilket komplicerer processen unødigt for alle parter.

Det løser Søren Munk Hansen, stifter af Blue Data Management og Kenneth Melchior, nordisk direktør i Zalando, med Change Board Member (CBM), der giver hurtigt overblik over reglerne for udskiftning af bestyrelsesmedlemmer i den enkelte jurisdiktion.

Begge har tidligere arbejdet med M&A hos Plesner og kender til problemerne, man støder på i koordineringen på tværs af lande:

”Ethvert advokatfirma har jo sine egne arbejdsgange, ligesom hvert land har sine særlige forhold. Når der så er flere parter involveret i sagen med hver deres kendetegn og regler, er koordinering på tværs af landegrænser pludselig et lavpraktisk og tidskrævende problem. De stopklodser vil vi fjerne alle de steder, det er muligt. Og det er muligt rigtig mange steder”, siger Søren Munk Hansen.

Flere services på vej

Change Board Member er første skud på stammen, men målet er nu at skabe en række lignende services på andre grænseoverskridende områder, der kræver høj grad af koordinering. Flemming Breinholt, CEO hos Karnov Group A/S ser frem til at arbejde tæt sammen med Søren Munk Hansen og Kenneth Melchior og roser konceptet:

”Change Board Member har længe tiltalt os. Vi henvender os begge til brancher, der er afhængige af smidige processer for at kunne give klienten den bedst mulige rådgivning. CBM har bevist, at de kan nytænke arbejdsgange og forankre dem i en digital tidsalder. Det er værdier, vi i forvejen sætter højt i Karnov Groups løsninger, og derfor er partnerskabet helt oplagt. Jeg ser meget frem til at følge udviklingen på endnu flere områder.”

Om de næste skridt for CBM og Karnov Group siger Flemming Breinholt:

”Vi fortsætter med vores altovervejende fokus hos Karnov Group, som er at styrke vores løsninger og brugeroplevelser. Så vores hverdag ændrer sig ikke. På samme måde vil CBM fortsætte deres planlagte udvikling af nye services til gavn for verdens advokater og virksomheder. Aftalen gør, at de ambitioner nu kan realiseres endnu hurtigere og med større volumen. Allerede i 2019 skal CBM have services på tre yderligere områder, slutter Flemming Breinholt.

Morten Klinkby, Communications Manager, Karnov Group
morten.klinkby@karnovgroup.com