Karnov Group gennemfører købet af Wolters Kluwers juridiske virksomhed i Sverige.

Karnov Group har gennemført købet af Wolters Kluwers svenske virksomhed inden for Legal & Regulatory og styrker dermed sin position i Sverige, hvor virksomheden er blandt de førende udbydere af juridiske informationsløsninger. Transaktionen blev gennemført torsdag den 4. januar 2018 med en købspris på 68 mio. EUR.

Større udbud, højere kvalitet og øget tilgængelighed.

Med aftalen overtager Karnov Group Wolters Kluwers forretningsområde Legal & Regulatory, som fremadrettet bærer virksomhedsnavnet Norstedts Juridik AB. Forretningsområdet omfatter bl.a. de juridiske løsninger Zeteo og Crito samt den svenske forlagsvirksomhed.

Nordsteds Juridik har i mange år med succes leveret juridisk information til svenske kunder i advokatbranchen, erhvervssektoren og i den offentlige sektor. Ved at kombinere to ledende spillere er ambitionen at tilbyde det svenske marked det absolut bedste inden for juridisk information med større udbud, højere kvalitet og øget tilgængelighed.

"Med købet styrker vi både Karnov Group og Norstedts Juridik for fremtiden, samtidig med at vi styrker vores position som førende leverandør af juridisk information. Vi får en bredere kundebase, der får adgang til begge virksomheders produktporteføljer. Samtidig får vi flere muligheder for at udvikle endnu bedre løsninger på markedet i fremtiden med f.eks. kunstig intelligens og virtual reality ", siger Flemming Breinholt, CEO for Karnov Group.

Sammenlægningen vil finde sted i første halvdel af 2019, hvilket betyder, at selskaberne vil fungere som to separate enheder indtil da.

Norstedts Juridik og Karnov vil fortsat være to brands under Karnov Group. Den samlede virksomhed beskæftiger ca. 230 medarbejdere og har en forventet årlig omsætning på SEK 625 mio.

Kontakt for flere oplysninger:

Flemming Breinholt, CEO, Karnov Group
Tlf: +45 4032 2332
E-mail: flemming.breinholt@karnovgroup.com

Om Karnov Group

Karnov Group er Skandinaviens største leverandør af juridiske informationstjenester til professionelle indenfor jura, skat og revision. Gennem brands som Karnov, Norstedts Juridik, VJS, Notisum, Change Board Member og Forlaget Andersen, leverer Karnov Group viden og indsigt, som gør mere end 40.000 brugere i stand til at træffe bedre beslutninger, hurtigere - hver dag.

Med kontorer i København, Stockholm og Malmø, beskæftiger Karnov Group i dag 230 medarbejdere.

Karnov Group er ejet af Five Arrows Principal Investments, en del af Rothschild Group

Om Norstedts Juridik

Norstedt Juridik har siden 1861 leveret juridiske informationstjenester på det svenske marked gennem løsninger som Sveriges Rikes lag, Zeteo, Crito og Fritzes.

Tags: