Karnov Group og LEX247 i nyt nordisk Joint-Venture

Report this content

D. 24. marts 2020 færdiggjorde Karnov Group og LEX247 aftalen om at grundlægge et nyt Joint-Venture, LEXNordics, med formålet at accelerere salget af practice management-løsningen, LEX247, i Norden.

Samarbejdet er et 60-40-delt ejerskab med Karnov Group som majoritetsejer. Med hovedkontor i Stockholm vil den nye virksomhed servicere den nordiske region bestående af Danmark, Sverige, Norge, Finland, Grønland, Island og Færøerne. LEXNordics vil være i fuld drift fra 1. september 2020.

LEX247 er en cloud-baseret virksomhed, der tilbyder juridiske practice management-løsninger. LEX247 anvender den nyeste teknologi til at understøtte advokatfirmaer og andre videnstunge professioner i at forbedre arbejdet med et højt niveau af datasikkerhed. Platformen er optimeret til at strømline produktionen af vidensbaserede services og til at understøtte relaterede administrative processer fra tidsregistrering til fakturering.  LEX247 kan håndtere komplekse internationale organisationer, der opererer med flere enheder og med forskellig valuta, sprog og tidszoner. Platformen tilbyder også AI-support, integrationer med andre systemer og med en førsteklasses Business Intelligence. LEX247 har allerede integrationer med Microsoft Office 365, iManage, NetDocuments og andre førende systemer, der støtter advokatfirmaers kerneforretning.

Karnov Group CEO, Flemming Breinholt:

‘Det nye Joint-Venture er en spændende mulighed for, at vi kan komme endnu tættere på både nuværende og fremtidige kunder i regionen. Vi mener, at LEX247-løsningen repræsenterer en måde, hvorpå vi kan levere endnu mere værdi til vores kunder, både hos LEXNordics og Karnov Group. Over tid vil vi søge synergier mellem kundegrupperne, men begyndelsesvis vil al fokus være dedikeret til at øge udbredelsen af LEX247-løsningen på markedet.’

Det nye Joint-Venture vil operere uafhængigt af nuværende salgskontorer i Danmark og Sverige - men vil søge synergier hos den nuværende markeds- og kundeviden fra virksomhederne. Den nuværende nordiske forretning hos LEX247, med en årlig abonnementsværdi på 3 mio SEK, vil blive overført til LEXNordics per underskrivelsesdagen. Imidlertid vil den daglige operation og salgs-support blive overført gradvist.

LEX247 CEO, Magnus Moström:

‘Vi er glade for at annoncere dette samarbejde, hvor vi mener, at Karnov Groups viden og markedsadgang kombineret med den stærke LEX247-løsning vil sætte os i stand til at få en endnu hurtigere udbredelse i Norden. Et samarbejde med en organisation med en så stærk viden om behov i den professionelle service-industri vil give hurtige, konkrete fordele for det nye Joint-Venture.’

For mere information, kontakt venligst:

Karnov Group

Flemming Breinholt, CEO
E-mail: flemming.breinholt@karnovgroup.com

LEX247

Magnus Moström, CEO
Telefon: +46 8 559 24 247​
E-mail: magnus.mostrom@lex247.com

Denne information blev indleveret til publikation d.24. marts 2020, kl 15:00 CET

Karnov Group er en førende leverandør af forretningskritisk information inden for jura, skat, revision og regnskab samt miljø, sundhed og sikkerhed i Danmark og Sverige. Med brands som Karnov, Norstedts Juridik, VJS, Notisum, Legal Cross Boarder og Forlaget Andersen leverer Karnov Group viden og indsigt, der gør flere end 60.000 brugere i stand til at træffe bedre beslutninger, hurtigere – hver dag. Med kontorer i København, Stockholm og Malmø beskæftiger Karnov Group i dag ca. 240 medarbejdere. I 2019 var nettoomsætningen på 757 m SEK. Karnov Group er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap segmentet under “KAR”. For mere information, besøg www.karnovgroup.dk