Kindred er stiftende medlem af internationalt ligestillingsprojekt

Som led i Kindred Groups arbejde med bæredygtighed og deres ambition om at transformere spilindustrien, indgår Kindred i nyt samarbejde med det internatinale ligestillingsprojekt All-in Diversity. Projektet arbejder for at belyse og drive ligestillingsområdet i den internationale spilindustri.

Kindred Group (tidligere Unibet Group) går nu ind som stiftende medlem af All-in Diversity, som en del af gruppens engagement i at drive dagsordenen for ligestilling og diversitet i den internationale spilindustri. All-in Diversity projektet muliggør en bredere samtale omkring ligestilling og bidrager dermed til at gøre en spændende og voksende underholdningsindustri mere inkluderende og attraktiv for alle dele af vores samfund.

Kindred driver en virksomed med medarbejdere fra mere end 50 lande og ligestilling og diversitet er derfor et prioritetsområde og et kritisk område for at sikre virksomheden fortsat udvikling og vækst i fremtiden. Kindred lancerede på kvindernes internationale kampdag projektet #queenrules, en ny måde at spille kort på, med formålet at udfordre ulighed mellem kønnene. Samme dag deltag Kindred på Women in Tech konferencen i Stockholm for at inspirere kvinder til at søge en karriere indenfor tech og spilindustrien.

“Vi er utrolig glade og stolte over at være en del af All-in Diversity projektet, der har en vision og idé som spejler vor egen agenda og prioritering indenfor dette vigtige område. Ligestilling har altid været en selvfølgelig del af Kindreds kultur og vi ved at det er en faktor, der udskiller de mest succesrige virksomheder fra konkurrencen uanset industri. Vi ser frem til at være med til at øge bevidstheden om dette emne på tværs af spilindustrien og andre industrier” siger Henrik Tjärnström, adm direktør for Kindred Group.

”Vi er stolte over at byde Kindred Group velkommen som stiftende medlem af All-in Diversity projektet” siger medstifter af All-in Diversity Kelly Kehn, ”Kindred bidrager med en bred viden omkring og erfaring fra industrien gennem deres mange forskellige produkter og brands, samt en ægte passion for deres medarbejdere. Der er ingen grænser for, hvad vi kan opnå med denne kaliber af operatør ombord på projektet.”

Læs mere om #queenrules projektet her https://www.queenrulesproject.com/.

Læs mere om All-in Diversity projektet her http://allindiversityproject.com/

For mere information:

Anna Jein, Sustainability Manager

Anna.jein@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications

Alexander.westrell@kindredgroup.com

About Kindred Group

Kindred Group is one of the world’s leading online gambling operators with business across Europe and Australia, offering over 21 million customers across 11 brands a great form of entertainment in a safe, fair and sustainable environment. The company, which employs about 1,400 people, is listed on Nasdaq Stockholm Large Cap and is a founding member of the European Gaming and Betting Association (EGBA) and founding member of ESSA (sports betting integrity). Kindred Group is audited and certified by eCOGRA for compliance with the 2014 EU Recommendation on Consumer Protection and Responsible Gambling (2014/478/EU). Read more on www.kindredgroup.com.

Tags: