Kingston Digital frigiver anden generation af  MobileLite Wireless Media Streamer

• MobileLite Wireless Reader streamer lyd, video, billeder og dokumenter fra USB drev, SD/SDHC/SDXC, og microSD kort
  • Oplader mobile enheder med indbygget batterilader
  • Ethernet port muliggør routing af trådløst internetopkobling og Wi-Fi Bridging
  • 3G Dongle understøttelse

Kingston Digital Europe Co LLP, en afdeling af Kingston Technology Company Inc., der er førende indenfor hukommelsesprodukter i hele verden, lancerede i dag MobileLite Wireless G2 med de første forsendelser næste måned. MobileLite Wireless G2 gør det muligt for smartphone og tablet brugere at udvide den indbyggede lagringskapacitet i deres enheder og streame og dele indhold med flere brugere. Derudover har den ultra kompakte MobileLite Wireless G2 et 4640 mAh 3.8v batteri til opladning af mobiltelefoner og en ethernet port til at route trådløst internet og til Wi-Fi bridging. USB porten muliggør 3G dongle brug.

Kingston’s nye MobileLite Wireless G2 er en suveræn løsning på mangel på lagringskapacitet i mobile enheder. I stedet for at slette filer fra en smartphone eller tablet kan brugere trådløst overføre billeder, video eller musik til et USB drev eller hukommelseskort. Det er perfekt til rejser eller tilmed underholdningsbrug, idet indhold kan streames og deles med andre brugere på deres enheder. Billeder og videoer kan også deles på sociale medier helt uden brug af en PC.. MobileLite Wireless appen vil være tilgængelig på Google Play (Android), Apple App store og Amazon (Kindle, Kindle Fire).

Brugere på tur vil elske MobileLite Wireless G2 for dens opladningsfunktion og ethernet funktioner. Fuldt opladet kan MobileLite Wireless G2 oplade de fleste enheder to gange 1. Brugere kan være forbundet til internettet ved hjælp af en 3G dongle og MobileLite Wireless G2 har dertil en Ethernet port så den kan bruges som en mobil router eller NAS drev.

“MobileLite Wireless G2 is a great device to share pictures, movies, songs or files wirelessly with friends and family,” udtalte Andrew Ewing, Flash memory business manager, Kingston®. “We have increased the battery life to up to 13 hours of continuous use so it works perfectly to keep your smartphone or tablet charged, or keep your children entertained on long trips.”

MobileLite Wireless G2 har to års garanti og den legendariske kingston pålidelighed. For mere information besøg www.kingston.com.

Kingston MobileLite Wireless G2 features og specifikationer:

• Overfør data til et hukommelseskort eller et USB drev
  • Send billeder til sociale medier
  • Stream forskelligt indhold til flere enheder samtidigt
  • Oplad din smartphone op til 2 gange med et fuldt opladet G2 batteri1
  • Supporterer SD/SDHC/SDXC og microSD/SDHC/SDXC
  • Supporterer standard USB drev
  • 3G dongle understøttelse2
  • Ethernet port til internet forbindelse
  • Lagringsmuligheder: USB og SD — læser SD, SDHC, SDXC og microSD/microSDHC/microSDXC (med inkluderet adapter)
  • Understøttede Filsystemer: FAT, FAT32, NTFS, exFAT
  • Dimensioner: 129.14mm x 79.09mm x 19.28mm
  • Vægt: 171g
  • Wireless Network Interface: Wi-Fi 802.11g/n med wireless security (WPA2)
  • WLAN ethernet port giver mulighed for brug som hotspot router
  • Genopladeligt batteri: Op til 13 timers brug; indbygget Li-ion 4640 mAh 3.8v batteri
  • Lokal lagring3: Overfør trådløst filer til og fra MobileLite Wireless appen og MobileLite Wireless enheden
  • Camera Roll Support3: tillader bruger at flytte billeder fra deres mobile enheder til MobileLite Wireless
  • Kabel: USB til micro USB kabel inkluderet
  • Temperaturer ved brug: 0 – 40°C
  • Opbevaringstemperatur: -10 – 45°C
  • Garanteret: 2 års garanti og gratis teknisk support
  • Tilpas enhedens netværksnavn: (SSID) Brugere kan prioritere brug af Wi-Fi netværk når der er flere APN/Keys tilgængelig
  • File Support4:  MobileLite Wireless kan lagre alle filtyper. Afspilning og visning afhænger af den mobile enheds muligheder
  • General File Format Support4:
    • §  Audio: MP3, WAV
    • §  Video5: m4V, mp4 (H. 264 video codec)
    • §  Image: jpg, tif
    • §  Document: pdf

1 Baseret på intern test med iPhone 5.  Batteriers livstid afhænger af brug. Batteriet kan ikke udskiftes.
2 3G service fra udbyderen påkrævet. 3G Dongle brug kan være begrænset af udbyder.

3 Kræver MobileLite Wireless app.
4 Check manualen til din mobile enhed for en komplet liste over supporterede filtyper
5 For Android and Kindle Fire, video support is limited to 2GB.

Kingston kan findes på:

Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (“KDI”) er selskabet under Kingston Technology Company, Inc der håndterer flash hukommelse. Kingston Technology Company, Inc er førende indenfor hukommelsesprodukter i hele verden. KDI er grundlagt i 2008 og har hovedkvarter i Fountain Valley, California, USA. For mere information, ring +44 (0)1932 738888 eller besøg www.kingston.com

Hvis De har brug for testenheder kontakt:

Medie Relationer:

Michael Lysholt Nielsen                       Susanna Axäll

Kingston Technology                                                  ePR

+45 20 30 40 08                                                             +46 706 20 60 32

mnielsen@kingston.eu                                              kingston@epr.nu