Distributionen af Kleber landbrugsdæk tilbage hos Michelin

Report this content

Michelin overtager igen distributionen af landbrugsdæk for varemærket Kleber og leverer nu direkte til forhandlere i Sverige, Norge og Danmark.

- Dette er en måde, hvorpå vi kan øge fokus på hver enkelt varemærke og produkt. Kleber er et vigtigt varemærke for os. Kleber forsyner en stor del af det europæiske marked med dæk og er det næstmest solgte varemærke i Europa på eftermarkedet, siger Nurgül Atayer, markedschef for landbrugsdæk hos Michelin i Norden.

Fra den 1. juli distribueres landbrugsdæk fra varemærket Kleber direkte fra Michelin på samme måde som virksomhedens øvrige produktsortiment. De varemærker inden for landbrugsdæk, Michelin producerer, markedsfører og distribuerer, er Michelin, Kleber og Taurus.

Michelin har valgt at satse på en flermærkestrategi og vælger nu at distribuere samtlige produkter direkte til forhandlerne i stedet for at gå via distributører.

Kleber henvender sig til:
-       Traktorer med middel og høj effekt: 70250 hk
-
Traktorer til forskellige typer arbejde inden for husdyrbrug eller blandet jordbrug med kreatur-/staldopdræt mm
-
Traktorer som bruges til krævende arbejde i marker og vejtransporter med højere effekt
-
Smalle specialdæk til sprøjteudstyr og anhængere

Klebers historie
1911: Indvielse af varemærkets første fabrik i Colombes i Frankrig
1945: Indvielse på Avenue Kléber i Paris, hvorfra navnet Kléber Colombes stammer
1948: Lancering af det første landbrugsdæk