Brother har ny generation af kompakte alt-i-én printere klar

De fem nye Brother modeller har touch-screens og trådløst netværk som standard. De er hurtige, strømbesparende og sælges til attraktive priser.

Brother hører til blandt verdens største fabrikanter af alt-i-én maskiner, både med og uden telefax indbygget.

Særlig stærkt er Brother i SoHo-markedet med mindre virksomheder og hjemmekontorer. Det er da også denne målgruppe, som Brother sigter direkte imod med sine fem nye alt-i-én maskiner, der dukker op hos danske forhandlere i de kommende uger.

Som altid hos Brother er maskinerne miljøvenlige* og strømbesparende*. Som noget nyt foregår betjeningen via touch-screen, og alle nyhederne har selvfølgelig hurtigt trådløst netværk som standard.

Alt-i-én: Print, skan og kopi i farver

Lillebror blandt Brother’s nye alt-i-én maskiner (print, skan og fotokopi) er DCP-J525W, der typisk vil blive solgt til priser under 850 kr. (inkl. moms). Nyheden kommer med 4,9 cm touch-screen, trådløst netværk og papirskuffe til 100 ark. Printhastigheden er 33 sider i sort/hvid og 26 sider i farver i minuttet.

Næste trin er Brother DCP-J725DW, der udskriver 35 sider i sort/hvid og 27 sider i farver i minuttet. Maskinen kan skrive på begge sider af papiret (duplex) og leveres med en automatisk dokumentføder til 10 ark. Nyheden har desuden PictBridge (udskrift direkte fra et digitalkamera), en særlig skuffe til fotopapir og leveres med bl.a. Paperport 12 dokument-håndterings-software.

Topmodellen hedder Brother DCP-J925DW – en alt-i-én printer, der har næsten alt, hvad man kan begære af funktioner. Betjeningen foregår via en stor touch-screen på 8,3 cm, og maskinen kan bl.a. printe direkte på cd-, dvd- og Blu-ray skiver. Den har duplex, PictBridge samt en række nye web-relaterede funktioner. Udskriftshastigheden er den samme som DCP-J725DW. Endelig kommer denne topmodel med Paperport 12 software og rummer en avanceret kopifunktion, der bl.a. forhindrer mørke rande ved kopiering af indbundne dokumenter.

Alt-i-én: Med telefax oveni
MFC-J430W er betegnelsen for Brother’s nye alt-i-én maskine i økonomi-klassen. Ud over farveprint, -kopi og -skan har maskinen indbygget telefax. De tekniske data er stort set identiske med DCP-525W (f.eks. 26/33 siders udskriftshastighed). Dog har MFCJ430W automatisk dokumentføder, men til gengæld ingen touch-screen. I stedet foregår betjeningen via separate knapper og et traditionelt farvedisplay.

Den femte nyhed er MFC-J625DW, hvis specifikationer ligger meget tæt på DCP-J725DW. Det vil sige duplex print, 4,9 cm touch-screen og touch-panel, automatisk dokumentføder, PictBridge-print fra digitalkamera, separat skuffe til fotopapir og udskrifthastigheder på 27 sider i farver og 35 sider i sort/hvid.

*Alle fem Brother-nyheder overholder Energy Star-specifikationerne for lavt strømforbrug og er anbefalet af Go’ Energi. Alle fem lever også op til de tyske Der Blaue Engel, der rummer nogle af verdens skrappeste miljøkrav. Tre af de nye Brother alt-i-én printere er også svanemærkede.

Brother’s nye generation af inkjet-baserede alt-i-én printere vil komme på hylderne hos de danske forhandlere i de kommende uger.

Brother DCP-J525DW vil typisk koste 849 kr. inkl. moms (679 kr. ekskl. moms).

Brother DCP-J725DW koster typisk 1.099 kr. inkl. moms (879 kr. ekskl. moms).

Brother DCP-J925DW prissættes til 1.249 kr. inkl. moms (999 kr. ekskl. moms).

Brother MFCJ430W skal typisk koste 849 kr. inkl. moms (679 kr. ekskl. moms).

Brother MFC-J625DW koster typisk 1.099 kr. inkl. moms (879 kr. ekskl. moms).

Brother MFC-J625DW er den lille komplette alt-i-én printer med fax.

Brother DCP-J725DW passer fint til hjemmekontoret.

Brother Nordic A/S er en førende leverandør til det nordiske marked. Selskabet er eneimportør af Brother printere, alt-i-én printere, telefax, labelsystemet P-touch og skrivemaskiner. Brother leverer produkter af høj kvalitet med ydelse og funktionalitet i topklasse – alt sammen til konkurrencedygtige priser. Flere af Brother’s produkter er markedsledende. Brother’s produkter sælges og distribueres gennem et bredt net af forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbejdere på sine kontorer i Ishøj, Göteborg, Helsinki og Oslo. Se mere på www.brother.dk eller www.brother.com