Brother samler nordiske aktiviteter i Danmark

Niels Clausen fra Brother Danmark bliver nordisk chef for den japanske printerfabrikant. Omstruktureringen klares helt uden afskedigelser. Den skal give en række synergi-gevinster og strømline salg, markedsføring og service på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Finland

Store internationale teknologi-producenter betragter i stigende grad de fire nordiske lande som ét marked. Distributionen sker på tværs af de nordiske landegrænser, og store detailkæder køber ind på nordisk plan.

Den japanske printerproducent Brother tager konsekvensen af denne udvikling og samler sine nordiske aktiviteter i et nyt selskab, Brother Nordic A/S, med base i Danmark. Etableringen sker pr. 1. april 2011.

Samtidig udnævnes Brother Danmarks mangeårige adm. direktør Niels Clausen til chef for den nye nordiske organisation, der får hovedsæde i Brother Danmarks lokaler i Ishøj. Den daglige ledelse af Brother i Norge, Sverige og Finland vil blive varetaget af landechefer.

Selvom markederne i de enkelte nordiske lande er forskellige, regner Brother med at opnå betydelige synergi-gevinster ved sin nye organisationsomlægning til Brother Nordic. Desuden vil processerne inden for salg og marketing så vidt muligt blive strømlinet.

Brother er markedsledende i en række af de segmenter for printere og kontorudstyr, hvor virksomheden er repræsenteret. Mest kendt er Brother for sine alt-i-én printere, laser- og LED-printere, telefax og labelmaskiner.

Marketingchef Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail: he@brother.dk
eller
Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, telefon 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk

Brother Nordic A/S er en førende leverandør til det nordiske marked. Selskabet er eneimportør af Brother printere, alt-i-én-printere, telefax, labelsystemet P-touch og skrivemaskiner. Brother leverer produkter af høj kvalitet med ydelse og funktionalitet i topklasse – alt sammen til konkurrencedygtige priser. Flere af Brother’s produkter er markedsledende. Brother’s produkter sælges og distribueres gennem et bredt net af forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbejdere på sine kontorer i Ishøj, Göteborg, Helsinki og Oslo. Se mere på www.brother.dk eller www.brother.com