Brother sender sine printere i ”skyen”

Spændende web-funktioner gør det muligt for ny Brother alt-i-én printer at skanne til og printe fra populære internet-services som Facebook, Picasa, Flickr, Google Docs, Evernote eller Drop Box

En større og større del af dagligdagen for både erhvervsliv, det offentlige og for private foregår i dag på internet og i smartphones. Derfor er det helt naturligt, at Brother nu integrerer sine populære printere og alt-i-én kontormaskiner endnu stærkere med webben og mobiltelefonerne.

Det sker gennem en række ”cloud”- kompatible printløsninger, der giver Brother´s brugere en række nemme, hurtige og effektive måder at fjernstyre print, skan og upload af dokumenter via internet. Løsninger, som sparer tid, penge og besvær for mennesker på farten.

Udskrivning i skyhøjde
Ideen med ”cloud-computing” er, at man har en virtuel server på nettet (”cloud”) til at håndtere ens data frem for – som hos mange i dag - en lokal fysisk server.

”Skyen” kan naturligvis også anvendes til at udskrive dokumenter fra den virtuelle server, uden at der er behov for printerdrivere* eller direkte forbindelse til en pc.

I praksis betyder det, at man f.eks. kan udskrive fra sin bærbare pc, mens man er i Sydamerika, og printeren står hjemme på kontoret i Danmark.

En række af Brother’s printere er i dag kompatible med tredjeparts-leverandørers løsninger som f.eks. Google Cloud Print.*

Alt-i-én printer direkte i ”skyen”
Brother tilbyder også to egne ”cloud”-kompatible services. ”Web Connectivity” giver Brother printeren direkte adgang til web-tjenester som f.eks. Facebook, mens Brother’s ”Mobile Connectivity” gør det muligt at udskrive fra eller skanne til en smartphone eller en tavle-pc som f.eks. iPad.

Brother’s Web Connectivity kommer i første omgang med topmodellen i Brother’s nye linie af inkjet-baserede alt-i-én printere, DCP-J925DW.

Brugere kan via den indbyggede touch-screen forbinde alt-i-én maskinen direkte med f.eks. Facebook, billeddatabaserne Picasa og Flickr eller med Google Docs. Billeder og dokumenter kan skannes fra Brother-maskinen og sendes til ens konto hos de nævnte internet-services, eller omvendt anvendes Brother-nyheden til at udskrive dokumenter fra dem.

Print og skan direkte med mobiltelefonen
Hjertet i Brother’s Mobile Connectivity er den gratis iPrint&Scan-app, der har vundet stor udbredelse blandt brugere af smartphones fra Apple- og Android-leverandører som f.eks. Samsung, HTC eller Sony Ericsson.

Brother iPrint&Scan var den første app på markedet, der gjorde det muligt både at skanne til og udskrive fra sin smartphone eller sin tablet-pc.

Brother forbedrer løbende den gratis iPrint&Scan app, som i dag fås til Apple, Android og det nye Windows Phone 7-styresystem.

iPrint&Scan arbejder sammen med alle Brother’s nyere** alt-i-én printere og laserprintere med netværksforbindelse og/eller trådløst netværk.

*Brother-printeren skal være forsynet med den seneste firmware opdatering for man kan at være sikker på, at den fungerer med tredjeparts Cloud Printing-løsninger. Firmwaren kan downloades gratis fra www.brother.dk
**Se hvilke modeller på www.brother.dk/app.

Marketingchef Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail: he@brother.dk eller Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, telefon 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk

Brother’s nye DCP-J925DW alt-i-én printer er den første, som kan udnytte Brother’s Web Connectivity til avancerede internet-funktioner i ”skyen” som f.eks. direkte forbindelse til Facebook, Picasa eller Flickr.