Danskerne køber masser af små sort/hvide laserprintere

Mange farver er ikke altid det vigtigste, når mindre virksomheder eller folk med hjemmekontorer køber laserprintere. Høj skrivekvalitet, kompakte mål og en fornuftig pris er lige så afgørende.  Brother's nye serie af små sort/hvide laserprintere rammer lige i plet til denne målgruppe - og så er de samtidig klassens mest miljørigtige

Selvom de fleste købere i dag går efter farveprintere - og især de populære alt-i-én-printere - er der fortsat et solidt salg i "traditionelle" laserprintere, der skriver i sort/hvid.

Brother er næststørst på det danske marked, når det gælder sort/hvide laserprintere. I første halvår af 2010 havde Brother således en markedsandel på 32,7 pct.*. En markant fremgang på 7,7 pct,* i forhold til 2009, hvor Brother sad på 25 pct. af markedet.

Brother vil nu vokse sig endnu større inden for sort/hvide laserprintere, og det skal ske med en helt ny serie af små maskiner i økonomiklassen. De første laserprintere i HL-2200-familien er netop landet hos Brother's danske forhandlere..

Både og for flere og flere
"Rigtigt mange har brug for at udskrive dokumenter i sort/hvid, og dét skal helst foregå i hurtigt tempo og i høj kvalitet. På de punkter har små sort/hvide laserprintere en fordel frem for alt-i-én-printere i farver, der så til gengæld er mere alsidige med print, skan og farvekopi," fortæller marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S,

Han tilføjer, at det er Brother's erfaring, at målgrupperne for sort/hvide laserprintere og alt-i-én-printere i farver enten er ret forskellige, eller at mange har begge dele. Faktisk er der flere og flere, som har både laserprinter og alt-i-én-printer.

Markedets mest miljørigtige laserprintere
De tre nye Brother modeller i HL-2200-serien hører til markedets mest miljørigtige og strømbesparende.

Bortset fra den mindste model er alle Brother's nye laserprintere svanemærkede. Det er Brother den eneste printerleverandør, der har opnået.

For at få det nordiske Svanemærke bliver printerne nøje testet med hensyn til lavt energiforbrug, miljørigtig konstruktion, anvendte plastmaterialer og tilsætningsstoffer, tungmetaller, genanvendelse af kasserede produkter, emission i arbejdsmiljøet og driftsegenskaber i hverdagen, herunder duplex (udskrift på begge sider af papiret).

Alle tre Brother laserprintere er desuden certificeret efter Energy Star og det tyske Blauer Engel. Sidstnævnte betragtes som verdens skrappeste miljøgodkendelse.

Kompakte og økonomiske
Brother's nye HL-2200-familie har i første omgang tre medlemmer, der primært adskiller sig fra hinanden i udstyr og udskrivningshastighed.

For alle tre gælder, at de er kompakte i størrelse, leverer sort/hvide print i høj kvalitet, og at de er økonomiske i brug. De passer med et typisk printvolumen på 2.000 sider om måneden perfekt til behovet hos mindre virksomheder og hjemmekontoret.

Familiens mindste medlem, Brother HL-2240 til typisk 679 kr. (ekskl. moms). udskriver op til 24 sider i minuttet. Den første side udskrives allerede 6,5 sekunder fra dvaletilstand. HL-2240 leveres med USB-tilslutning.

Brother HL-2240D har samme grundlæggende specifikationer som lillebror, men kommer desuden med duplex. Det vil sige, at printeren kan skrive automatisk på begge sider af papiret. Det er både tids- og miljøbesparende. Den typiske udsalgspris for Brother HL-2240D er 799 kr. (ekskl. moms).

Tredje trin i familien er Brother HL-2250DN, som har indbygget netkort, så den kan forbindes til et kabelbaseret lokalnet. Brother HL-2250DN kommer med ekstra RAM (32 MB) og udskriver op til 26 sider i minuttet. Maskinen har automatisk duplex og vil typisk koste 959 kr. (ekskl. moms).

* Ifølge analysetal fra DMR.

Brother HL-2200-familiens første tre medlemmer står klar hos Brother's danske forhandlere. De typiske salgspriser er:

Brother HL-2240 med USB-port koster 679 kr. ekskl. moms (849 inkl. moms).

Brother HL-2240D med automatisk duplex og USB-port koster 799 kr. ekskl. moms (999 kr. inkl. moms)
Brother HL-2250DN med ekstra RAM-hukommelse, automatisk duplex og netkort koster 959 kr. ekskl. moms (1.199 kr. inkl. moms)

Forslag til billedtekst:
Brother's nye små laserprintere er kompakte og økonomiske. De passer både til mindre virksomheder og hjemmekontoret. På billedet ses Brother HL-2250DN i aktion.

Fotos
Billeder i højere opløsning kan downloades fra adressen http://www.brother.dk/billeder

Yderligere information hos
Marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S,