Her har alt-i-én printerne fået Svanemærke på

Brother’s tre nyheder til mindre virksomheder og hjemmekontoret hører til markedets allermest miljøvenlige og strømbesparende. Samtidig er de hurtige, trådløse og meget nemme at betjene via smarte touchskærme

Brother DCP-J725DW, DCP-J925DW og MFC-J625DW - husk navnene, for de tre nye alt-i-én printere fra Brother giver både god og grøn samvittighed – og så sparer de samtidig på strømregningen til hjemmekontoret eller til kontoret i den mindre virksomhed.

De tre alsidige nyheder fra Brother er nemlig blandt de få alt-i-én printere på det danske marked, som har opnået Svanemærkning. En garanti for, at maskinerne er blandt de mindst miljøbelastende inden for deres kategori.

Brother er den eneste it-leverandør på det danske marked, som har fået printere og alt-i-én maskiner godkendt efter de skrappe regler for Svanemærkning. Oveni har maskinerne klaret de tyske Blauer Engel-miljøkrav, der på mange måder minder om den nordiske Svane. Endelig overholder Brother-produkterne også Energy Star-standarden for lavt strømforbrug.

Svanemærkning stiller krav
Hos Brother Nordic undrer man sig over, at Svanemærkning ikke er mere udbredt i it-branchen. Kravene, som f.eks printere og alt-i-én printere skal opfylde, er ellers relevante for alle danske kontorer – i virksomheder, i den offentlige sektor og på hjemmekontoret:
•    Lavt energiforbrug
•    Lavt støjniveau i drift og lav emission (luftforurening)
•    Forbrugsmaterialer som blækpatroner og tonere skal kunne genanvendes
•    Anvendte materialer må ikke indeholde stoffer, der er skadelige for helbredet eller miljøet.

Tre alt-i-én nyheder med Svane
Brother´s første nyhed med Svanemærkning er DCP-J725DW, der udskriver 35 sider i sort/hvid og 27 sider i farver i minuttet. Maskinen har trådløst netkort, duplexprint, en 4,9 cm touchskærm med touchpanel og en automatisk arkføder til 10 ark. Nyheden kan desuden udskrive direkte fra digitalkamera og har en særlig skuffe til fotopapir. Strømforbruget er nede på maksimalt 18 watt i drift, 5,5 watt i standby og 1,3 watt i sleep mode.

Endnu mere avanceret er Brother DCP-J925DW . Dens betjening foregår via en stor touch-skærm på 8,3 cm, og maskinen kan bl.a. printe direkte på cd-, dvd- og Blu-ray-skiver. Den har duplexprint, trådløst netkort, Direct Print samt en række nye web-relaterede funktioner. Udskriftshastigheden er den samme som hos DCP-J725DW. DCP-J925DW’s strømforbrug er højst 24 watt i drift, 6,5 watt i standby og 2,5 watt i sleep mode. Ud over Svanemærkning, Blauer Engel og Energy Star er Brother DCP-J925DW tilmed anbefalet af Go’ Energi, Center for Energibesparelser.

Den tredje nyhed med Svanemærkning er MFC-J625DW, der også indeholder farvefax – ud over print, skan og kopi. Specifikationerne DCP-J725DWs. Den nye alt-i-én maskine har et maksimalt strømforbrug på kun 19 watt i drift, 6 watt i standby og 2 watt i sleep mode.

Brother DCP-J725DW koster typisk 1.099 kr. inkl. moms (879 kr. ekskl. moms).
Brother DCP-J925DW prissættes til 1.249 kr. inkl. moms (999 kr. ekskl. moms).
Brother MFC-J625DW koster typisk 1.099 kr. inkl. moms (879 kr. ekskl. moms).

Marketingchef Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail: he@brother.dk eller Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, telefon 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk

Brother MFC-J625CW er en svanemærket og miljørigtig alt-i-én printer med både farveprint, -kopi,-skan og -fax.