Nu bliver brugen af labelmaskiner mere grøn og miljøvenlig

75 pct. af Brother’s nye TZe-tapekassetter kan genbruges. Mindre anvendelse af plastic materialer og en ny miljøvenlig indpakning sikrer 12 pct. lavere CO²-belastning. De nye TZe-kassetter kan bruges direkte i Brother’s populære P-touch labelprintere, og de koster ikke ekstra …

Labelprintere og resultatet af deres arbejde – selvklæbende opmærkning – ser man overalt i danske virksomheder, i den offentlige sektor, hos mange håndværkere – og i stigende grad også i private hjem, hvor det kan være praktisk at navngive ting.

Det er blot de færreste, som tænker over, at der også kan være et miljømæssigt aspekt i anvendelsen af labelmaskiner og labels. I både maskiner og labels indgår nemlig mange forskellige materialer, bl.a. plastic.

Brother har nu tænkt grønt før alle andre og lancerer derfor en helt ny generation af labeltape, som er langt mere miljøvenlig end andre tape på det danske marked.

Meget mere miljørigtige

Brother har gjort en stor indsats for at gøre sine nye TZe-labelkassetter mere miljørigtige:

• 75 pct. af de nye Brother TZe-kassetter kan genbruges
  • Hver Brother TZe-kassette er fremstillet af mindst 5 pct. genbrugsmateriale
  • Brother har reduceret vægten af plastic med 15 pct. i de nye TZe-kassetter
  • Emballagen til TZe-kassetterne er gjort mere miljørigtig
  • Alt i alt skaber disse tiltag en 12 pct. lavere CO²-belastning

Brother tapes meget holdbare

Labels og etiketter lever ofte et hårdt liv, når de emner, hvor de anbringes, udsættes for skub, krads, snavs, fugt, hyppige flytninger eller placeringer i langt fra ideelle omgivelser.

Af den grund har Brother gjort sine tape ekstra holdbare. Faktisk kan de næsten tåle hvad som helst, man kunne finde på at udsætte labels og etiketter for.

Brother’s laminerede TZ- og de nye TZe-tape består således af seks separate lag, som gør dem særdeles holdbare.

Den tekst, man indtaster, dannes med termotransfer blæk. Den printes på indersiden af lamineringen og sidder som i en sandwich fuldstændig beskyttet mellem to lag PET (polyester film).

Tapen kan uden problemer modstå f.eks. ekstreme temperatur-udsving (både frost og høj varme). De klarer både vand og kemikalier, og de tager ikke skade af at stå i direkte sollys.

Brother TZe-tape til mange formål

De nye TZe-tapekassetter afløser Brother’s nuværende TZ-varianter og passer til Brother’s P-touch labelmaskiner, der anvender TZ-tape. Prismæssigt vil der ikke være nogen forskel mellem de nye grønne og de ældre typer tapekassetter.

Brother leverer TZe-tape i mange varianter – fra almindeligt lamineret tape i forskellige farver til tape med helt specielle formål:

• Standard TZe til flade overflader indendørs og udendørs
  • Tape til tøj og stoffer, som fæstnes med strygejern
  • Stærkt klæbende tape til rå og vanskelige overflader
  • Fleksibel tape til at anbringe omkring kabler, ledninger og rør
  • Mat lamineret tape med flotte farver til f.eks. udstillingsformål
  • Sikkerheds-tape, der efterlader tydelige spor af, at tapen er blevet fjernet
  • High Grade (HGe) tape til hurtigere udskrivning eller højere opløsning

Brother har stærk grøn profil

Brother’s miljø-indsats mærkes ikke kun på virksomhedens labelmaskiner, hvoraf flere anbefales af det danske Go’ Energi-inititativ. Også Brother’s større kontormaskiner – alt-i-én printere, laser- og LED-printere, skannere osv. – hører til markedets grønneste.

Langt de fleste printere og alt-i-én printere fra Brother anbefales således af det danske Go’ Energi-initiativ. Desuden har mange af Brother’s produkter svanemærkning, og en stor del af Brother’s kontormaskiner lever op til de skrappe tyske Blauer Engel-miljøkrav og til de internationale EnergyStar-regler for lavt strømforbrug.

Endelig kører Brother en verdensomspændende Brother Earth-kampagne, der giver støtte til en række miljø-initiativer.

Marketingchef Henning Elkjær, Brother Nordic A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail: he@brother.dk eller Leif Bomberg, Sylvester Hvid PR, telefon 38 32 22 30, e-mail lb@shc.dk

Brother’s nye TZe tapes fås i mange forskellige farver og i varianter til forskellige formål.

Brother’s TZe tapes er meget holdbare. De er vandtætte og kan modstå de utroligste påvirkninger uden at blive ødelagt – fra sollys til kemikalier, slid og store temperaturforskelle.

((Fotos er til redaktionens gratis anvendelse))

Brother Nordic A/S er en førende leverandør til det nordiske marked. Selskabet er eneimportør af Brother printere, alt-i-én-printere, telefax, labelsystemet P-touch og skrivemaskiner. Brother leverer produkter af høj kvalitet med ydelse og funktionalitet i topklasse – alt sammen til konkurrencedygtige priser. Flere af Brother’s produkter er markedsledende. Brother’s produkter sælges og distribueres gennem et bredt net af forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbejdere på sine kontorer i Ishøj, Göteborg, Helsinki og Oslo. Se mere på www.brother.dk eller www.brother.com