Nu skal danskerne lære at printe, kopiere og skanne i A3

Brother er ene på markedet med prisbilige inkjet alt-i-én-printere i det store A3-format. Den position skal forsvares og udbygges med en stor reklamekampagne. Fordelene ved at bruge A3 fremfor A4 understreges af en aktuel analyse, som Brother har gennemført hos sine kunder

Brother vil nu for alvor lære danskerne fordelene ved at printe i A3-format frem for det meget mere udbredte A4. Derfor indleder Brother her i september sin største reklamekampagne nogensinde, som vil få Brother-navnet frem via både tv, online og printannoncer.

Kampagnen kommer lige præcist på et tidspunkt, hvor publikum så småt er ved at opdage de ekstra fordele, der ligger i at kunne udprinte i A3 og arbejde med Brother's brugervenlige og økonomiske alt-i-én-kontormaskiner.

En netop gennemført analyse blandt typiske printerbrugere i seks europæiske lande, herunder Danmark, viser nemlig, at brugerne lærer helt nye og kreative måder at anvende alt-i-én-printere på ved at hoppe op til A3-format.

Lærer nye ting ved at bruge A3
Alle analysedeltagere var printerbrugere i mindre virksomheder i mange forskellige brancher.

De fik stillet en Brother A3 alt-i-én-printer til rådighed, som de kunne testkøre i otte uger.

Efter et kort stykke tid anvendte testkørerne alle basale funktioner i Brother-maskinerne - farveprint, skanning, fotokopiering og fax. Særligt populær blev funktionen skan-til-email, hvor Brother-maskinen sender det indskannede billede direkte videre uden brug af en pc eller en Mac som mellemled.

Andre konklusioner fra analysen er bl.a., at Brother's alt-i-én-printere er pålidelige, professionelle, robuste, af god kvalitet, og at de gør deres job. Desuden er de forbløffende små og lette at betjene i betragtning af de mange funktioner, de tilbyder,

Mindre firmaer og private
Brother er i øjeblikket ene om at sælge A3 alt-i-én-printere på inkjet-basis på det danske marked. Alle fire modeller - Brother MFC-5890CN, MFC-6490CW, DCP-6690CW og MFC-6890CDW - sælges til attraktive priser.

Her i september indleder Brother sin hidtil største reklamesatsning. På tværs af Europa vil man kunne opleve Brother's A3-budskaber på både tv, online og i printannoncer.

Den primære målgruppe for kampagnen er mindre og mellemstore virksomheder, hvor Brother traditionelt står stærkt.

Brother regner dog også med, at mange større it-brugere og den mere avancerede del af hjemme-pc-publikummet vil være interesserede i de mange spændende muligheder ved at arbejde i det større A3-format.

"Vi har god succes med at sælge de første inkjet alt-i-én-printere i A3-format, der har været  på det danske marked i et års tid. Nu vil vi gerne sætte ekstra fokus på fordelene ved at udskrive større farveprint af f.eks. præsentationer, regneark, fotos, plakater osv.," siger marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S.

Forslag til billedtekst:
Brother er ene på markedet med inkjet alt-i-én-kontormaskiner, der kan arbejde i A3-format.

(Fotos er til redaktionens fri anvendelse)

Marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S, telefon 43 31 31 31, e-mail: he@brother.dk
Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, tlf: 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk