Smartphones og iPad skal da også kunne printe og skanne

Brother har stor succes med sine gratis iPrint&Scan apps til iPhone og Android.  De integrerer mobiltelefonen med kontorets eller hjemmets alt-i-én printer på en ny og smart måde. Apples nye iPad og andre tablet-pc'er arbejder også fint sammen med en alt-i-én printer fra Brother

Teleselskaberne sælger Smartphones i massevis, og de nye avancerede telefoner har været blandt de allermest populære og eftertragtede gaver i forbindelse med julen.

Hos Brother, der er en af Danmarks største printerleverandører, kan man også mærke den store interesse for Smartphones. De har nemlig fået salget af Brother’s alt-i-en printere til at vokse betydeligt stærkere, end fabrikanten selv havde regnet med.

Årsagen er Brother’s gratis iPrint&Scan app, der gør det muligt at printe trådløst fra eller skanne direkte til sin Apple iPhone, iPad og iPod eller til sin Android-baserede Smartphone og tablet-pc. Applikationen kan downloades gratis fra Apples iTunes Store eller Googles Android Market.

Brother’s iPrint&Scan har høstet mange roser i danske og udenlandske fagmedier, der har afprøvet applikationen sammen med Brother’s populære alt-i-én printere. Alle fremhæver den nemme betjening og den oplagte idé i at kombinere en Smartphone med en printer og skanner.

Nye billedmuligheder med telefon og iPad
Brother har først og fremmest tænkt på iPrint/Scan applikationen i forbindelse med fotos, der er taget med Smartphonens indbyggede kamera – og som brugerne gerne vil have en papirkopi af.

Det sker ganske enkelt ved at pege på symbolet for iPrint&Scan applikationen, bladre i telefonens fotoalbum og vælge det foto, der skal udskrives. Derefter peges på printtasten, og billedet vil blive sendt trådløst til Brother-printeren.

Har man et papirfoto, som man gerne vil dele med andre via mobiltelefonen, kan man gå den modsatte vej. Brug skanneren på Brother’s trådløse alt-i-én printer, send billedet til Smartphonen eller iPad'en, og gem det enten i fotoalbummet eller send det videre vedhæftet til en e-mail som JPEG- eller PDF-fil.

Også professionelle Smartphone-brugere i erhvervslivet og det offentlige har opdaget den smarte kombination af iPhone og Android med Brother’s alt-i-én printere. De bruger den f.eks. til at udveksle indskannede dokumenter på en nem og hurtig måde.

”Vi forventer, at den danske introduktion af Apples iPad vil mangedoble udbredelsen af vores iPrint&Scan applikation. Tavle pc’er som Apple iPad, Samsungs Android-baserede Galaxy Tab og de mange kommende modeller fra andre fabrikanter vil arbejde fint sammen med en trådløs alt-i-én printer fra Brother,” siger marketingchef Henning Elkjær fra Brother International (Danmark) A/S.

Små forskelle mellem Apple og Android
Funktioner og features i de to udgaver af iPrint&Scan er næsten ens, og en netop introduceret version 2 af applikationen til Android har gjort lighederne endnu større.

Installation og den daglige brug er legende let, og man kan f.eks. ændre papirstørrelse, papirtype og antal kopier direkte fra mobiltelefonen. De mest populære fotostørrelser inkl. 10x15 cm og A4 understøttes naturligvis.

iPrint&Scan til iPhone og Android kan arbejde sammen med alle Brother’s seneste netværksbaserede inkjet alt-i-én printere (modeller fra 2009 og frem) samt en række af Brother’s laserprintere til netværk.

Foto 1:
Sådan ser "print preview" funktionen ud, når man anvender Brother iPrint&Scan på en Apple iPhone.

Foto 2:
Det er legende let at indskanne et foto eller indskanne et dokument via Apple iPhone og en Brother alt-i-én printer. Fra Brother iPrint&Scan applikationen kan filen lagres på telefonen eller sendes videre via e-mail.

Foto 3:
Har man en Android-baseret Smartphone, vælges det billede, man vil udskrive, direkte fra telefonens fotoalbum.

Foto 4:
Brother's iPrint&Scan applikation kan downloades gratis til Apple og Android. På en Android-baseret mobiltelefon vil iPrint&Scan placere sig side om side med andre populære apps.

Marketingchef Henning Elkjær, Brother International (Danmark) A/S, telefon 43 31 31 31,
e-mail: he@brother.dk

eller Leif Bomberg, KommunikationsGruppen, tlf: 33 98 00 00, e-mail leif@kommunikationsgruppen.dk