Masters ophæver skellet mellem online og traditionel reklame

Integreret markedsføring er det eneste, der giver mening her i 2009. Derfor fusionerer Masters og Webmasters i Kolding og bliver til et fremtidsrettet kommunikationshus.

København den 23. februar 2009

Online eller offline? Det er ikke længere et spørgsmål om to verdener for Masters i Kolding. Her har man som et af landets første reklamebureauer fusioneret reklamebureau og online-bureau for at skabe et integreret kommunikationshus med særlig fokus på effekt.
”Det er en simpel konsekvens af det nye mediebillede, hvor skellet mellem print og internet er flydende,” siger Masters’ direktør Marianne Hjaltelin.
”Hvor vi før i tiden aktivt skulle vælge, om vi ville gå online med en kampagne, er den digitale tilstedeværelse i dag et simpelt ’must’. Fremtidens kommunikationsløsninger er ikke længere et enten/eller. I dag handler det om maksimal integration af alle medier,” fortsætter Marianne Hjaltelin.

Farvel til siloerne
Masters’ direktør forklarer, at det for en moderne kommunikationsvirksomhed handler om at samle et team, hvor man ikke længere kommer fra hver sin silo:
”Vi har ofte følt, at det var meget svært at komme over de organisatoriske skel, lige meget hvor meget fællesskab online- og offline-afdelingerne ellers havde. Derfor har vi valgt at banke murene ned, så vi kan navigere frit og fjerne os fra, at én silo briefer de andre. Det vigtigste skal altid være at finde de rigtige løsninger for kunden – og ikke hvem, der får opgaven”.
Efter fusionen består Masters i Kolding af 19 medarbejdere med Marianne Hjaltelin i spidsen. Hun fortryder ikke, at man i sin tid skabte Webmasters som et selvstændigt selskab:
”Det var en rigtig beslutning, da vi for fire år siden åbnede et webbureau. Det har vokset sig stort, stærkt og solidt, og medarbejderne kommer med stærke spidskompetencer. De passer perfekt ind i vores nye samlede bureaukoncept, hvor vi integrerer hele mediepaletten,” siger Marianne Hjaltelin.
For at understrege de nye tider er Masters også holdt op med at kalde sig et reklamebureau. Efter fusionen er Masters kort og godt et kommunikationshus.

Fokus på mål og effekt
For Masters betyder fusionen, at medarbejderne kan tænke strategisk og kreativt inden for både online og offline – og naturligvis på tværs. For Masters’ kunder betyder den nye konstruktion et større fokus på mål og effekt.
”Fremover kan kunderne og vi bruge de fleste kræfter på at finde et fælles mål for indsatsen og tænke meget mindre på, hvilket medie vi vil vælge. Kunden kan derfor koncentrere sig om den effekt, han eller hun ønsker,” siger Marianne Hjaltelin,
I forbindelse med fusionen har Masters samlet sine ydelser i tre kategorier:
• Kernekraft® – rådgivning i og udvikling af brandingstrategier.
• Tyngdekraft® – identitetsbærende kommunikation i trykte og digitale medier, fra udvikling af logo og brevlinje til websites, PR og brochuremateriale.
• Slagkraft® – effektive kampagner, hvor hele mediespektret udfordres: Annoncering off- og online, tv, outdoor, viral, mobil mv.

Pressemeddelelsen er til redaktionens frie afbenyttelse
For yderligere oplysninger og kommentarer:
Direktør Marianne Hjaltelin, Masters, tlf: 75 50 88 77, mobil: 28 96 35 86,
email mh@masters.dk
eller presseansvarlig, Lisbeth Wirgowitsch, Kommunikationsgruppen, tlf: 33 98 00 00,
mobil: 22 16 39 60, email wirgo@kommunikationsgruppen.dk