Ny ledelse i Q8 Danmark

Efter EU-kommissionens godkendelse af fusionen mellem Q8 i Danmark og OKQ8 i Sverige har bestyrelsen for selskaberne nu udpeget den øverste ledelse for den fælles skandinaviske drift af de to virksomheder.

Administrerende direktør Steffen Pedersen og arbejdende bestyrelsesformand Göran Lindblå vil sammen være ansvarlige for den skandinaviske virksomheds drift, udvikling og integration. Det primære mål er i løbet af de næste tre til fire år at realisere synergier først og fremmest inden for IT, indkøb og administration.

”Jeg havde den glæde at arbejde tæt sammen med Göran Lindblå et par år, da vi dannede OKQ8 i Sverige, og vi har siden haft en god og konstruktiv kontakt i bestyrelsen for samme selskab. Jeg ser derfor meget frem til en genoptagelse af det tætte samarbejde om vores nye fælles udfordring”, siger Steffen Pedersen.

I den skandinaviske direktion indgår desuden:

• Britt Hansson - Direktør for Integration/IT og Indkøb
  • Bruno Helboe - Direktør for Logistik/Sikkerhed/Miljø
  • Chrilles Svendsen - Direktør Økonomi, Finans og HR
  • Helle Dahlgren-Skov - Direktør for Servicestationer og Business Development
  • Mia Martinson - Direktør for Det Direkte Salg og IDS
  • Mikael Bergström - Direktør for Automatstationer, Teknik og Ejendomme

”Det er med stor glæde, at vi kan præsentere en så kompetent og erfaren ledelse for vores samlede skandinaviske aktiviteter”, siger Steffen Pedersen.

Den skandinaviske virksomhed omfatter 1100 optankningssteder inklusive IDS-stationer i Danmark og i Sverige. Totalt har vi ca. 4000 medarbejdere, men derudover beskæftiges yderligere ca. 2000 hos samarbejdspartnere og forhandlere. Omsætningen er totalt på 20,6 mia kroner, eksklusive moms og punktafgifter.

For mere information, kontakt venligst:

• Steffen Pedersen, adm.dir., +4521436373
  • Göran Lindblå, bestyrelsesformand, +465984422