Q8 kickstarter højsæsonen for kildevand

40 pct. af kildevandssalget på Q8s 176 servicestationer landet over foregår i sommermånederne juni til august. Juli står alene for 15 pct. af salget af de sunde vand

Efter en lang og kold vinter og et forår med mildest talt svingende vejr er varmegraderne så småt begyndt at nåDanmark – og dermed går der også hul på danskernes tørst efter koldt kildevand.

Hos Q8 har man allerede kunnet mærke vejrforandringerne – og en stærkt øget efterspørgsel efter kildevand – i et par uger.

”Salgseksplosionen plejer at komme nogenlunde samtidig med, at de danske studenter begynder på eksamen og læseferie. Det holdt også stik i år, og derfor regner vi med opleve samme salgskurve som sidste år. Kurven fortæller, at 40 pct. af årets salg af kildevand foregår i juni, juli og august,” fortæller kategori-ansvarlig Michael Flensborg fra Q8.

Q8 har 176 servicestationer og 58 ubemandede F24 automat tankanlæg landet over, så der sælges mange hundrede tusinde kildevand om året ad den vej.

”Alene juli måned står for 15 pct. af årets kildevandssalg. I juli sælges typisk mellem to og tre gange flere kildevand end i de kolde vintermåneder november, december, januar og februar,” forklarer Michael Flensborg.

Passer fint ind i Q8s omtanke strategi
Det store salg af kildevand i sommermånederne passer fint ind i Q8s ”Mission Omtanke” – en grundlæggende strategi, der går igen i alle Q8s aktiviteter over for kunder, medarbejdere, klima, miljø og samfund.

Q8 gør f.eks. en stor indsats for at sælge flere sunde varer på sine servicestationer – ikke mindst i sin hurtigt voksende kæde af Qvik To Go convenience butikker, som der er 69 af landet over.

Qvik To Go har bl.a. gjort sig kendt på at levere friskbagt kvalitetsbrød hele dagen. Desuden har Qvik To Go flere nye sunde måltidsvarianter på vej ud i butikkerne.

Q8s ”Mission Omtanke” ses desuden. i Q8s tætte samarbejde med Rådet for Sikker Trafik, underskrivelsen af European Road Safety Charter og Q8s medlemsskab af Hold Danmark Rent initiativet.

Nærmere oplysninger:

Mobiltelefon: 40 94 27 06