Sommerferien købes over personalekortet

Krisen kradser i feriebudgettet: Sommerferien købes over personalekortet Sommerferien nærmer sig, og krisen kradser i feriebudgettet. Mange danskere bruger derfor personalekortet med rabat til at bestille årets ferierejser, lyder det fra Dansk Indkøb, der administrerer et af Danmarks største personalekort. I øjeblikket mærker virksomheden en meget stor interesse for at bruge personalerabatterne. Der er dømt comeback til landets campingpladser, vandrehjem og sommerhuse, og ifølge Danmarks største indkøbsorganisation, Dansk Indkøb, vil en meget stor del af ferieopholdene blive købt med rabat via personalekortet. ”Krisen får folk til at gennemgå økonomien med tættekam, derfor bliver personalekortet brugt særligt flittigt i øjeblikket. Her kan man jo spare mange penge på alt fra værkstedsregninger og forsikringer til tøj og fjernsyn. Og så giver personalekortet også mulighed for lidt luksus som ferier, selvom økonomien er stram”, forklarer Tommy Jørss, driftsdirektør i Dansk Indkøb. Typisk kan man spare mellem 10 og 15 procent på et ferieophold gennem Dansk Indkøbs personalekort, og det er helt klart medvirkende til, at flere og flere vil bruge personalekortet, når ferien skal bestilles. Ferien købes på rabatkort Ifølge rejsebranchen regner man med, at danskerne bliver hjemme på ferie i år. Alene campingbranchen regner med, at overnatningerne vokser med 5 % i 2009 fra 12,2 mio. til 12,8 mio. overnatninger. Dansk Indkøb, der giver rabat til en lang række feriesteder over alt i Danmark, forventer, at en stor del af disse overnatninger bliver købt med rabat via personalekortet. ”Folk har fået et helt andet fokus på, hvor de kan spare penge end tidligere. Derfor oplever vi en markant større interesse for at bruge personalekortet, når ferien bestilles i år”, forklarer Tommy Jørss fra Dansk Indkøb. Populære personalekort Dansk Indkøb er mest kendt for at forhandle rabatter hjem til sine 9.300 medlemsvirksomheder. Men indkøbsorganisationen skaffer også rabatter til virksomhedernes ansatte. På kun lidt over ét år har Dansk Indkøb grundlagt en af Danmarks største personaleklubber med over 50.000 brugere, der har adgang til over 1.100 rabataftaler. Og efterspørgslen er ikke blevet mindre efter krisens indtog. ”Personalekort til ansatte er generelt meget populære, og i øjeblikket har de en ekstra god effekt, fordi man kan opnå mange konkrete besparelser”, forklarer Tommy Jørss, driftsdirektør i Dansk Indkøb. I Dansk Indkøb regner man med, at man har 80.000 brugere af deres personalekort inden årets udgang. Styrk din økonomi • Tjek renten og omkostningerne på dine lån – måske det kan betale sig at samle lånene eller skifte bank • Tjek telefonregningen og undersøg, om der er billigere tilbud på markedet • Tjek elregningen og find ud af, om du kan spare på forbruget • Tjek alle forsikringer og få eventuelt tilbud fra et eller to andre forsikringsselskaber • Find ud af, om du kan opnå besparelse på indkøb gennem rabatordninger – eks. gennem dit arbejde. • Planlæg dine indkøb, og køb kun ind et par gange om ugen - og gå efter tilbud. (Kilde: Dansk Indkøb) For yderligere information kan følgende kontaktes: Tommy Jørss, Driftsdirektør i Dansk Indkøb Mobil +45 3094 8802 tj@d-i.dk Steen Egsdal, Business Development Director i Dansk Indkøb Mobil +45 3094 8801 se@d-i.dk Kenni Kjær Rasmussen, Presseansvarlig Telefon +45 3398 0000 kenni@kommunikationsgruppen.dk