Kraft Foods skifter navn til Mondelēz International

I dag fejrer Mondelēz International, verdens førende producent af chokolade, biscuits, tyggegummi og slik, lanceringen af sit nye globale navn. Fejringen er en del af en verdensomspændende event for Mondelēz International, der involverer omkring 100.000 ansatte i mere end 80 lande.

Mondelēz International, som tidligere hed Kraft Foods Inc., producerer nogle af verdens mest kendte og elskede varemærker – inklusiv Cadbury, Jacobs, LU, Milka, Nabisco, Oreo, Tang og Trident.

- ”Dette er en meget speciel dag. Vi præsenterer vores nye navn, Mondelēz International – et globalt kraftcenter til glæde for forbrugere i hele verden”, siger Irene Rosenfeld, bestyrelsesformand og CEO.

- ”Vi er verdens bedste nystartede virksomhed. Vi har $36 milliarder[1] i omsætning og kendte, vellidte mærker som Oreo, Cadbury og Milka, der har været elsket af forbrugere i flere generationer.”

Navneændringen kommer som en følge af, at selskabet afsluttede udfusioneringen af sin nordamerikanske fødevarevirksomhed. Det nye navn, Mondelēz International, er et helt nyt ord, som skal vække associationer til en ”verden af dejlige produkter”.

Med en indkomst på $13 millarder1, udgør Europa 37 procent af aktiviteten i Mondelēz International og spiller en nøglerolle i dets globale strategi.

- ”Mondelēz International er en klar leder på det $335 milliarder[2] store europæiske snackmarked med en stærk lederposition inden for chokolade, biscuits, kaffe, tyggegummi og slik. Allerede som nummer 1 i 10 nøglelande[2], er vi unikt positioneret til at levere en top performance i det udfordrende økonomiske marked”, siger Tim Cofer, Europadirektør.

Som verdens største køber af Rainforest Alliance Certified™ kaffe og Fair Trade Certified™ kakao, fastholder Mondelēz International dets fokus og ambitiøse mål for bæredygtighed, blandt andet om at 100 procent af kaffebønnerne til det europæiske marked skal være af bæredygtig oprindelse i 2015.

-”Vi er dedikerede til at tilbyde skønne, velsmagende øjeblikke mens vi bevæger os fremad på vejen til bæredygtighed”, siger Tim Cofer, Europadirektør.

Mondelēz International producerer nogle af verdens mest kendte varemærker – bla Cadbury, Jacobs, LU, Milka, Nabisco, Oreo, Tang og Trident. De bedst sælgende produkter i Danmark inkluderer Marabou chokolade, Gevalia kaffe, Stimorol tyggegummi, TUC kiks og Halls slik. Virksomheden har 130 ansatte i Danmark med adresse i Albertslund.

-”Selvom navnet er nyt, har vi en lang historie i Danmark, som strækker sig over 50 år. I dag markerer vi begyndelsen på en meget spændende fremtid. Vi vil fejre lanceringen her med at gøre det, vi er bedst til – at skabe skønne øjeblikke fyldt med nydelse og glæde”, siger Anders Kjekstad, administrerende direktør i Danmark.

Vores nuværende virksomhed i Europa og Danmark vil være ejet af Mondelēz International, men vores navn vil være det samme ind til 29. april 2013. Kraftfoods.com-adresserne fungerer fortsat, men I kan allerede nu begynde at opdatere jeres systemer med de nye adresser.

Om Mondelēz International i Europa

Med 26.000 medarbejdere i 17 lande er Mondelēz International i Europa førende i de fem kategorier: Chokolade, biscuits, kaffe, ost, tyggegummi og slik. Produktporteføljen inkluderer varemærker som Cadbury, Côte d’Or, Milka, Toblerone, Carte Noire, Kenco, Jacobs, Tassimo, belVita, LU, Oreo, Trident, Halls og Philadelphia.

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) er verdensførende inden for produktionen af chokolade, biscuits, tyggegummi, slik, kaffe og pulverdrikke. Selskabet er sammensat af snack- og maddivisionen af det tidligere Kraft Foods Inc. efter selskabet udfusionerede sin nordamerikanske fødevarevirksomhed i oktober 2012. Mondelēz Internationals produktportefølje består af milliardomsættende varemærker som Cadbury og Milka chokolade, Jacobs kaffe, LU, Nabisco og Oreo småkager, Tang pulverdrikke og Trident tyggegummi. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka $36 milliarder og opererer i mere end 100 lande.

For mer information, se www.kraftfoods.dk

For mer information, kontakt:
Informationschef Kristian Hvilen
khvilen@mdlz.com

[1] Based on 2011 reported net revenues; includes accounting calendar changes and 53rd week.

[
2]