Mondēlez International bruger ikke BHA i tyggegummi

Mondēlez International, (tidligere Kraft Foods), som er verdens næststørste tyggegummiproducent, bruger ikke BHA i nogen produkter, herunder tyggegummi-mærkerne som f.eks. V6, Stimorol, Hollywood og Trident.

Albertslund, Danmark – 15. marts 2013

Den 14. februar 2013 udsendte Ritzau Bureau en historie om brugen af BHA i tyggegummi, som siden er blevet bragt i flere andre medier. Mondēlez International, som er verdens næststørste tyggegummiproducent med brands som V6, Stimorol, Hollywood og Trident, bruger ikke BHA. Hverken i tyggegummi eller andre produkter. Mondēlez International producerer forbrugersikre og gode tyggegummiprodukter.

Kristian Hvilen

+47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder inden for chokolade, kiks, sukkerkonfekture, kaffe og pulverdrik. Mondelēz International har en årlig omsætning på cirka 35 milliarder USD og vi skaber små, gode øjeblikke i 165 lande. Mondelēz International er et stolt medlem af the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, kiks, friskost og chokoladedrik. I vores produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Tassimo, Stimorol, V6, Philadelphia, TUC, Oreo og Halls.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 ansatte. I Danmark findes vi i Albertslund. Læs mere på vores webside: www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods nuværende virksomhed i Europa er ejet af Mondelēz International, men det juridiske navn ændres først den 29. april 2013.