• Kraft Foods/

Scan QR-koden og få dine dagligvarer lige til døren. Nyt samarbejde mellem SuperBest Online og Kraft Foods

Ny kampagne giver pendlere over hele landet mulighed for at foretage deres daglige indkøb direkte på deres smartphone, mens de sidder i toget, bussen eller metroen på vej hjem fra arbejde. Varerne leveres efterfølgende til forbrugerens adresse. Bag kampagnen, som anvender QR-koder, står SuperBest Online og fødevarevirksomheden Kraft Foods. Kampagnen lanceres i uge 18.

- Albertslund den 26. april 2012 – Den nye kampagne, som lanceres under navnet ’Glædelig hverdag’, er den første scan & shop-kampagne i den danske dagligvarehandel, og den kan fra næste uge ses i trykte annoncer og på outdoor i hele landet. Scan & shop-konceptet går i alt sin enkelthed ud på, at forbrugeren kan foretage sine indkøb direkte på sin smartphone. Ved at tage et scan af QR-koderne på kampagnens outdoor-plakater og annoncer ledes forbrugeren videre til et mobilt supermarked, hvor en række produktpakker kan købes. Når forbrugeren har købt en produktpakke, leveres den efterfølgende til en adresse i Danmark efter forbrugerens ønske. Produktpakkerne sælges til fordelagtige priser og er sammensat, så de egner sig til forskellige lejligheder. I de forskellige pakker indgår en lang række stærke mærkevarer såsom Gevalia kaffe, Marabou chokolade, Philadelphia ost og Oreo kiks.

- Med den nye kampagne synes jeg, at vi tilbyder vores kunder nogle attraktive tilbud samt en nem og unik shopping-oplevelse. Vi synes, det er vigtigt, at møde vores kunder der, hvor de er. Og vi ved, at de generelt er presset på tid til de ugentlige indkøb og derfor ønsker mere effektivitet, siger onlinedirektør i SuperBest, Helle Schjødt-Bruhn.

Scan & shop-kampagner har vist sig at være en stor succes andre steder i verden

Inspirationen til kampagnen er hentet i udlandet, hvor konceptet med brugen af QR-koder tidligere har vist sig at være en stor succes i dagligvarehandlen. Kraft Foods, som står bag kommunikationen omkring kampagnen, forsøger altid at gå forrest med banebrydende markedsføring, der appellerer til den moderne forbruger:

- I Kraft Foods forsøger vi konstant at udvikle vores markedsføring, så den er tilpasset forbrugernes hverdag og følger med den teknologiske udvikling, da det er den eneste måde, som vi kontinuerligt kan skabe mere værdi for både forbrugerne og vores kunder på. Og vi er selvsagt utrolig spændte på at se, hvordan forbrugerne tager kampagnen til sig, da det er den første landsdækkende scan & shop-kampagne inden for dagligvarehandlen i Danmark, siger Category Manager i Kraft Foods, Sune Graakjær.

For mere information om Kraft Foods kontakt:

Kristian Hvilen, External Communication Manager, på +47 9243 6920

Sune Graakjær, Category Manager, Kraft Foods

Kraft Foods bygger en kraftfuld, global virksomhed med fokus på snacking og med en uovertruffen varemærkeportefølje, som forbrugerne elsker. Med en årlig omsætning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens næststørste fødevarevirksomhed og vi laver produkter som kan nydes af milliarder af forbrugere i ca 170 lande.

I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, friskost og chokoladedrik. I vor produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Stimorol, V6, Philadelphia, TUC, Oreo og Halls.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem af Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods I Norden har ca. 1.600 ansatte. I Danmark findes vi i Abertslund.

Læs mere på vores webside www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods, Roskildevej 161, 2620 Albertslund, tlf: 45 43969622. Fax: 45 43960102.

Citater

Sune Graakjær, Category Manager i Kraft Foods