Rigtigt valg af printer kan halvere udskrivningsomkostningerne og reducere miljøbelastningen markant

En test af fire printere til sort/hvid udskrivning fra førende producenter er blevet gennemført af Buyers Laboratory LLC (BLI), verdens ledende, uafhængige leverandør af analytisk information og serviceydelser. Testen viser store forskelle, når det gælder samlede ejeromkostninger og affald fra forbrugsartikler. Efter 500.000 udskrifter er der for eksempel næsten 80 procent forskel på affaldsvægt mellem den bedste og næstbedste printer.

Testet er blevet gennemført af Buyers Laboratory LLC på bestilling af KYOCERA Document Solutions Europe BV. I testen blev KYOCERA FS-4300DN sammenlignet med tilsvarende printere fra Hewlett Packard, Lexmark og Samsung. Fokus for testen var måling af pålidelighed, affald fra forbrugsartikler samt ejeromkostninger.

Næsten det halve i ejeromkostninger
BLI's test viser, at KYOCERAs printer, beregnet på grundlag af 500.000 udskrifter, koster ejeren cirka 23.050 DKK. Ejeromkostningerne for den nærmeste konkurrent er cirka 43.760  DKK, og printeren med de højeste ejeromkostninger ender på næsten 54.000 DKK.

–     Det bekræfter virkelig det, vi påstår i vores pressemeddelelser, siger Thomas Jebjerg. Takket være virksomhedens mangeårige knowhow inden for keramiske materialer er det muligt at fremstille produkter med minimal belastning af miljøet, med høj pålidelighed og samtidig lave samlede ejeromkostninger.

Store forskelle på affald
Testen viste også, at KYOCERAs printer producerede 5,3 kg affald, hvilket er 77,3 procent mindre end printeren på andenpladsen (23,2 kg) og 85,4 procent mindre affald end konkurrenten med den højeste affaldsmængde (36,1 kg).

–     Vi vidste i forvejen, at vores produkter kun belaster miljøet i beskeden grad, men at forskellen var så stor, som testen viser, overraskede os nu alligevel, siger Thomas Jebjerg.

Gennemgående høj kvalitet
Printerne blev vurderet i en testkørsel, som bestod af en halv million udskrifter, hvoraf halvdelen var enkeltsidede og den anden halvdel dobbeltsidede. 500.000 udskrifter svarer til en normal anvendelse af denne type printer over en treårig periode.

Samtlige printere i testen viste sig at levere høj kvalitet med vældig få papirstopproblemer. I løbet af de 500.000 udskrifter, som blev gennemført, havde den bedste printer kun problemer med papirstop en enkelt gang, og den dårligste syv gange. KYOCERA FS-4300DN havde to papirstop.

Links til resultatet fra BLI's test af sort/hvide printere:

1,
Dokumentation for tallene

2, Læs hele BLI's test her

KYOCERA Document Solutions Danmark A/S
Thomas Jebjerg

Product Manager
E-mail: thomas.jebjerg@ddk.kyocera.com

Kontakt PR byrå
Magnus Deutgen

E-mail: magnus.deutgen@informedia.se

Om KYOCERA Document Solutions
KYOCERA Document Solutions Danmark A/S har hovedkontor i Glostrup. I virksomhedens sortiment indgår printere, kopimaskiner og multifunktionsprintere, der løser avancerede og miljøtilpassede dokumenthåndteringsløsninger til kontorer i alle størrelser.

KYOCERA Document Solutions er en af verdens førende virksomheder inden for dokumenthåndteringsløsninger til kontorer.

KYOCERA Corporation er en førende producent af højteknologisk keramik, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorudstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har i alt 71 645 ansatte på verdensplan og er repræsenteret i mere end 30 lande.

Om KYOCERAs teknik
KYOCERA Document Solutions' komponenter har ekstra lang levetid, hvilket giver en række fordele såsom øget driftssikkerhed, lavere driftsomkostninger, mindre miljøbelastning og længere serviceintervaller. KYOCERA får løbende alle produkter Svanemærket.

Tags:

Hurtige fakta

En test af fire printere til sort/hvid udskrivning fra førende producenter er blevet gennemført af Buyers Laboratory LLC (BLI), verdens ledende, uafhængige leverandør af analytisk information og serviceydelser. Testen viser store forskelle, når det gælder samlede ejeromkostninger og affald fra forbrugsartikler. Efter 500.000 udskrifter er der for eksempel næsten 80 procent forskel på affaldsvægt mellem den bedste og næstbedste printer.
Tweet dette

Citater

Thomas Jebjerg, Product Manager, KYOCERA.