L.Brador lancerer skaljakke med ekstrem slidstyrke, og som virker i al slags vejr

Funktionalitet, pasform og innovative løsninger er nøgleordene for L.Brador, som lancerer to nye skaljakker til efterårssæsonen. Skaljakken 9001 er specielt udviklet til den kræsne kunde, der søger en skaljakke med ekstrem slidstyrke. Skaljakken 906P har samme pasform som 9001, men har et andet materialevalg og kommer til en lavere pris.

De fleste, der arbejder i bygge- og industribranchen, opholder sig i varierende miljøer og udsættes for forskellige vejrforhold, hvilket indebærer, at tøjet skal leve op til de høje krav, der stilles til det. Tunge planker, der skaver mod skulderen, styrtregn, som øser ned, eller momenter, som sætter smidigheden på prøve – samtlige situationer kræver funktionelt og robust arbejdstøj.

– Vi skaber arbejdstøj til bygge- og industriarbejdere i Norden, og tøjet er tilpasset til at holde til et omskifteligt klima. Vi har arbejdet os en frem til en skaljakke med fin pasform, som beskytter imod barske vejrforhold, samtidigt med at den ånder, beholder varmen og er enormt slidstærk, siger Tommy Larsson, sortimentchef, L.Brador.

Skaljakke 9001 – holdbarhed og funktion i fokus
Skaljakken 9001 flytter grænser og er specielt udviklet til kunden, som søger det allerbedste. Leverandøren F.O.V. Fabrics AB* er en innovativ producent af højteknologiske stofmaterialer, og mængder af forskning og tests har resulteret i L.Brador 9001. Materialet TechSteel™ har den unikke kombination af egenskaber, som betyder, at det er et letvægtsstof, samtidigt med at det ånder, beskytter mod væde og besidder en fantastisk slidstyrke.

Martindale er et mål for stoffets slidstyrke, og stofmaterialer, der anvendes i offentligt miljø skal klare cirka 50.000 MD for at blive godkendt. LBradors skaljakke 9001 har en Martindale-værdi på 1.000.000, hvilket betyder, at der kan køres hårdt på stoffet i forbløffende 1.000.000 omgange, uden at det går itu. Skaljakken har endvidere flere smarte funktioner – blandt andet er det muligt at justere hætten til høreværn, og lynlåsen er vandtæt. Skaljakken kan købes i butikkerne fra august. Jakken findes i en sortmeleret farve til herrer og koster 2.949 kroner.

– Ved udviklingen af vores skaljakke 9001 fokuserede vi på holdbarhed og udviklede et slidstærkt materiale, som gør det muligt for kunden at anvende jakken i mange, mange år. Vi ønsker, at kunden oplever, at det er hans bedste køb nogensinde og samtidigt en langsigtet økonomisk rigtig beslutning, siger Tommy Larsson, sortimentchef, L.Brador.

Skaljakke 906P – prisbillig med smarte funktioner
Skaljakken 906P har samme pasform som 9001, men er rettet mod dig, som ikke rigtigt har samme behov for ekstrem slidstyrke. Skaljakken har et andet materialevalg med blandt andet ripstop som en rigtig god beskyttelse mod rivende armeringsjern, fremstående søm eller lignende elementer, som naturligt forekommer i håndværkeres hverdag. 906P kan købes i butikkerne fra august. Jakken kommer i farverne sort og blå til herrer og koster 1.499 kroner.

* F.O.V. Fabrics AB er leverandør af højteknologiske stofmaterialer. Virksomheden blev grundlagt i 1962 og er placeret i Borås med cirka 80 medarbejdere. Årligt producerer F.O.V. 15 millioner kvadratmeter tekstil, og hele produktionen sker i eget regi, hvilket resulterer i fuldstændig kontrol over fremstillingsprocessen. F.O.V. drives af interessen for nye innovationer og smarte løsninger; al produktion og test foregår i eget moderne laboratorium.

For mere information, kontakt venligst:

Tommy Larsson, sortimentchef L.Brador
Telefon: + 46 705 56 61 92