L.Brador vil forandre branchen med en ny kollektion af arbejdstøj til kvinder

Arbejdstøj til kvinder har eksisteret længe, men model, snit og pasform har ikke altid været det bedste. Nu lancerer L.Brador en kollektion af dametøj, hvor arbejdsbukser i stretch og bluser i sommerens kulører skal ændre branchens billede af, hvordan arbejdstøj til kvinder skal føles, sidde og se ud. Kollektionen er inspireret af outdoor-branchens fleksible og slidstærke modeller.

Leggings og jeans fra billigere tøjkæder eller herretøj i mindre størrelser. Sådan har arbejdstøjet set ud for mange kvinder, der arbejder i bygge- og industribranchen. Grunden er, at der ikke har været tilstrækkeligt bekvemme alternativer fremstillet til kvinder. Dametøjet har for det meste bestået af bukser med dårlig pasform, som sidder højt oppe i taljen, og bluserne har været for korte i uelastiske materialer.

– Vi har talt med kvinder i branchen for at høre deres ønsker om, hvordan deres drømmearbejdstøj skulle se ud, og egentlig ignoreret, hvilket dametøj der findes på markedet i dag. Alle, vi har talt med, efterspurgte stretch, bedre pasform og en større variation mht. størrelser. Vi har kombineret et mere kvindeligt snit med endnu mere stretch for at give en bedre pasform, siger Tommy Larsson, kategorichef, L.Brador.

L.Brador præsenterer syv nyheder
Med den nye kollektion til kvinder vil L.Brador skabe et helt nyt alternativ til det eksisterende udbud ved at tilbyde attraktive og smidige modeller, der er udviklet og designet til kvinder. Resultatet er to modeller arbejdsbukser til hhv. industri og håndværk, en poloskjorte i sommerens farver, en T-shirt og en langærmet bluse i bomuld og elastan, samt en fleecetrøje og en lidt tykkere hættetrøje.

Om arbejdsbukserne 1002pb og 1003pb:
1002pb har stretchstof foran, på knæets forside, på knæets bagside samt over hele læggen. På venstre benlomme sidder en vinklet telefonlomme forsynet med magnetlås, som holder telefonen beskyttet og på plads. Ventilationen på lårets inderside reguleres let med lynlås.

1003pb er en klassisk model med tovejsstretch. Bukserne har to forlommer og to baglommer til enkel opbevaring. På højre ben findes to lommer til skydelære og tommestok. På venstre ben er der en lomme til telefon og id-kort.

Både 1002pb og 1003pb kan lægges 5 cm ned, hvilket gør, at bukserne er lettere at tilpasse til brugerens længde. Begge modeller kommer i sort og fås i størrelserne 34-38. L.Brador 1002pb koster 949 kr. og L.Brador 1003pb koster 299 kr.

Om poloskjorten 6018b:
Denne damepolo har god pasform og formstabilitet med en slidset nederkant. Poloskjorten er fremstillet i bomuld, og den er stykvasket for at give en ekstra blød og behagelig fornemmelse. L.Brador 6018b kommer i farverne marineblå og rosa og fås i størrelserne XS-XXL. Vejl. pris: 359 kr.

Om T-shirt 6014b og bluse 6015b:
Begge modeller har en afvejet udringning med smal halsrib, og pasformen er gjort noget smallere og længere for at give brugeren en behagelig følelse. Materialet er bomuld og elastan, der giver god stretch og optimal komfort. L.Brador 6014b kommer i farverne sort, hvid og rosa, mens L.brador 6015b fås i sort og hvid. Samtlige bluser findes i XS-XXL. Vejl. pris: 95 kr. hhv. 125 kr.

Om fleece 6017p:
En flot og blød fleecetrøje, hvor nederkanten let kan reguleres med henblik på en optimal pasform. Pasformen og snittet er optimeret igennem udvikling sammen med en referencegruppe af kvinder. Blusen er fremstillet i polyester og har to sidelommer til opbevaring. L.Brador 6017b kommer i farven sort og fås i størrelserne XS-XXL. Vejl. pris: 289 kr.

Om hættetrøje 6016pb:
Den noget tykkere hættetrøje har en blød og behagelig inderside med en kropsnær pasform. For ekstra varme til hoved, hals, nakke og hage har den både hætte og krave. Trøjen er fremstillet i bomuld og polyester. Trøjens nederkant og ærmeender har ribkanter, for at unødig kulde ikke slipper ind. L.Brador 6016pb kommer i farven sort og fås i størrelserne XS-XXL. Vejl. pris: 295 kr.

For mere information, kontakt venligst:
Tommy Larsson, kategorichef L. Brador

Rutt Hjelm, L.Brador Workwear Danmark
E-mail: rutt.hjelm@skydda.dk
Telefon: +45 40981092

Om L.Brador
L.Brador udvikler designet arbejdstøj til bygge- og industrisektoren. Udviklingen sker i nært samarbejde med slutbrugeren for at sikre en dejlig pasform og en god funktion. Resultatet er arbejdstøj, der ser godt ud og virker endnu bedre til at arbejde i. L.Brador sælges og markedsføres af Skydda Protecting People Europe AB, Nordens førende leverandør af personlige værnemidler til professionelle brugere.